Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/3459
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorمريم , بن صايفي , بن ناصر إكرا م-
dc.date.accessioned2024-07-14T12:29:33Z-
dc.date.available2024-07-14T12:29:33Z-
dc.date.issued2024-06-
dc.identifier.citationتسويق الخدماتen_US
dc.identifier.urihttp://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/3459-
dc.descriptionThis study aims to highlight the impact of the marketing information system as an independent variable and its three dimensions: (Internal Records System, Marketing Intelligence System, Marketing Research System) To manage the electronic customer relationship of the tourism agency as a subordinate variable, and to clarify the nature of this relationship, the identification was used as an information-gathering tool for the tourism agency's clients, Madiha, in the state of Mila, and the statistical analysis programme spss21 was used to analyse and draw conclusions. The study found an impact of the marketing information system in its different dimensions on the management of the customer's electronic relationship in the tourism agency.en_US
dc.description.abstractتهدف هذه الد راسة إلى تسليط الضوء على أثر نظام المعلومات التسويقية كمتغير مستقل وأبعاده الثلاثة المتمثلة في نظام السجلات الداخلية، نظام الاستخبا را ت التسويقية، نظام بحوث التسويق ( على إدارة علاقة الزبائن الالكترونية للوكالة السياحية كمتغير تابع، ولتوضيح طبيعة هذه العلاقة تم استخدام الاستبانة كأداة لجمع المعلومات موجهة لزبائن الوكالة السياحية مديحة بولاية ميلة، كما تم استعمال برنامج التحليل الإحصائي spss21 لتحليل واستخلاص النتائج، وقد خلصت الدراسة اا رسة إلى وجود أثر لنظام المعلومات التسويقية بأبعاده المختلفة على إدارة علاقة الزبون الالكترونية في الوكالة السياحيةen_US
dc.language.isoaren_US
dc.publisheruniversity center of abdalhafid boussouf - MILAen_US
dc.subjectنظام المعلومات التسويقية، إدارة علاقة الزبون الالكترونية، الوكالة السياحية لولاية ميلة.en_US
dc.subjectMarketing Information System, Customer Electronic Relationship Management, Maila State Tourism Agency.en_US
dc.titleأثر نظام المعلومات التسويقية في تعزيز العلاقة مع الزبون الالكترونيen_US
dc.title.alternativeدراسة حالة لعينة من آراء زبائن وكالة مديحة للسياحة والسفر بميلةen_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Business and management economics



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.