Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/3452
Title: أثر تكتيكات الترويج الإلكتروني على رضا الزبائن
Other Titles: دراسة حالة لعينة من زبائن اتصالات الجزائر وكالة فرجيوة
Authors: ياسين , عنتر , بوربيح أحمد
Issue Date: Jun-2024
Publisher: university center of abdalhafid boussouf - MILA
Citation: تسويق الخدمات
Abstract: هدفت الد راسة إلى التعرف على أثر تكتيكات الترويج الإلكتروني على رضا الزبون في مؤسسة اتصالات الجزا ئر وكالة – فرجيوة – من خلال أبعاده الترويج باستخدام الموقع الإلكتروني، الترويج عبر محركات البحث، الترويج من خلال وسائل التواصل الاجتماعي، الترويج عبر البريد الإلكتروني، الترويج باستخدام شبكات الهاتف المحمول(، وذلك بالاعتماد على المنهج الوصفي التحليلي حيث قمنا بالاعتماد على الد را سات السابقة بتطوير استبانة إلكترونية وزعت على عينة من زبائن مؤسسة اتصالات الجزا ئر ميلة، واستخدمنا برنامج الحزم الإحصائية SPSS لأغرا ض التحليل. توصلت النتائج إلى وجود أثر ذو دلالة إحصائية لبعدي الترويج باستخدام الموقع الإلكتروني والترويج من خلال محركات على رضا الزبائن محل الد را سة
Description: The study aimed to identify the impact of e-promotion tools on the customer's satisfaction at a lecommunication institution Algeria Agency - Fardjioua - through its website (promotion dimensions, search engine promotion through social media, e-mail promotion, mobile network promotion), drawing on the analytical descriptive curriculum where, based on previous studies, we developed an electronic questionnaire distributed to a sample of customers of Algiers Telecom Mila, and used the program SPSS statistical packages for analysis purposes. Results found a statistically significant impact of both website promotion and promotion Through engines to the satisfaction of the customers studied.
URI: http://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/3452
Appears in Collections:Business and management economics

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
اثر تكتيكات الترويج الإلكتروني على رضا الزبائن.pdf3,21 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.