Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/3448
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorأحمد , بلور , قرا يري حسام الدين-
dc.date.accessioned2024-07-14T09:24:43Z-
dc.date.available2024-07-14T09:24:43Z-
dc.date.issued2024-06-
dc.identifier.citationتسويق الخدماتen_US
dc.identifier.urihttp://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/3448-
dc.descriptionThis study aimed to highlight the impact of e- marketing on purchasing decision of the consumer, based on the elements of the electronic marketing mix represented in:(website ,e-product, e-electronic pricing, e-promotion, electronic distribution, e-privacy and security, personalization, virtual communities and customer service) as an independent variable, and the purchasing decision of the final consumer as a dependent variable, through an analytical study of a sample of consumers of Algeria post services in the state of Mila ,and users of websites, and for that a questionnaire consisting of (30) questions was designed, and hypotheses were tested by data processing obtained usisg spss.en_US
dc.description.abstractهدفت هده الد را سة الى ابرا ز مدى تأثير التسويق الرقمي على سلوك المستهلك، انطلاقا من عناصر المزيج التسويقي الرقمي والمتمثلة في :الموقع الالكتروني، المنتج الالكتروني، التسعير الالكتروني، الترويج الالكتروني، التوزيع الالكتروني، الموقع الالكتروني كمتغير مستقل، وسلوك المستهلك كمتغير تابع، وذلك عن طريق د را سة تحليلية لعينة من زبائن مؤسسة بريد الجزا ئر بولاية ميلة، والمتعاملين بالمواقع الالكترونية، ومن أجل ذلك تم تصميم استبانة مكونة من 22 سؤال، واختبار الفرضيات عن طريق معالجة البيانات المحصل عليها باستخدام برنامج spssen_US
dc.language.isoaren_US
dc.publisheruniversity center of abdalhafid boussouf - MILAen_US
dc.subjectسلوك المستهلك. التسويق. التسويق الرقمي. بريد الجزا ئرen_US
dc.subjectConsumer Beauvoir. Marketing. Digital Marketing. Algeria Post.en_US
dc.titleأثر التسويق الرقمي على سلوك المستهلكen_US
dc.title.alternative-د را سة حالة: مؤسسة بريد الجزا ئر -ميلةen_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Business and management economics

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
أثر التسويق الرقمي على سلوك المستهلك.pdf3,29 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.