Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/3195
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorخولة , زواغي , بوطابونة هدي-
dc.date.accessioned2023-11-08T08:29:48Z-
dc.date.available2023-11-08T08:29:48Z-
dc.date.issued2023-06-
dc.identifier.citationلسانيات عربيةen_US
dc.identifier.urihttp://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/3195-
dc.descriptionيهدف هذا البحث إلى تبيان استرا تجية التواصل الجمالي التي تنتهجها الروائية من أجل التواصل مع الجمهور المتلقي، في روايتها "ألحان قيثار، وبث قيم الحق والحب والخير والجمال، والاعتزا ز بالانتماء إلى الحضارة العربية في أزهى عصورها. وبين البحث أن اعتماد التواصل الدلالي وفق جمالية النص هي من أهم طرق إيصال الأفكار وغرس القيم في الملتقي وضمان الفعل التواصلي معه.en_US
dc.description.abstractThis research aims to demonstrate the strategy of aesthetic communication pursued by the novelist in order to communicate with the audience, in her novel (Alhan Guitar;"A Guitar Melodies"), broadcasting the values of truth, love, goodness and beauty, and pride in belonging to the Arab civilization in its brightest era. The research showed that the adoption of semantic communication according to the aesthetic of the text is One of the most important ways of communicating ideas and instilling values and ensuring communicative actionen_US
dc.language.isoaren_US
dc.publisheruniversity center of abdalhafid boussouf - MILAen_US
dc.subjectNajet Mezhoud, Guitar melodies, Semantic dimension, Communication, Narrative spaceen_US
dc.subjectنجاة مزهود، ألحان قيثار، بعد دلالي، تواصل، فضاء روائي.en_US
dc.titleالتواصل واستراتيجية التجاوز الدلالي في رواية "ألحان قيثارة" للروائية نجاة مزهودen_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Arabic language and literature



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.