Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/3188
Title: منهجيّة التّخطيط وأثرها في تعليميّة الظواهر النّحويّة
Other Titles: كتاب السّنة الثانية ثانويّ آداب وفلسفة نموذجا
Authors: ندى, بوطبيشة
Keywords: methodology, planning, rules, final, education
منهجيّة، التّخطيط، القواعد، النّهائي، التّعليم
Issue Date: Jun-2023
Publisher: university center of abdalhafid boussouf - MILA
Citation: لسانيات تطبيقية
Abstract: This topic deals with an important issue in the educational-learning process - in fact, one of its important and basic methods is planning. as well as sagittal afforestation; Rather, it facilitates the main concepts for learners; Especially since grammatical rules are among the stumbling blocks that the learner faces in the educational path. Therefore, this topic came in order to bring the educational methods closer to the grammatical rules at an important level of the secondary stage, which is the second year of secondary education in the Department of Literature, Philosophy and Languages
Description: تناول هذا الموضوع قضيّة مهمة في العمليّة التعليميّة التعلميّة بل – من طرائقها المهمّة والأساسيّة وهي التّخطيط هذه المنهجيّة والاسترا تيجيّة التي تعمل على تقريب المادّة العلميّة للمتعلّمين بطريق الاسهم والرموز الرياضيّة والدّوائر، والمخططات. وكذا التشجير السّهميّ؛ بل تيسّر المفاهيم الرّئيسة للمتعلّمين؛ وبخاصّة أن القواعد النّحويّة من العثرا ت التي تواجه المتعلّم في مسار التعليميّ؛ لذا أتى هذا الموضوع لكي يقرّب الطرا ئق التعليمية للقواعد النّحويّة في مستوى مهم من المرحلة الثانويّة وهي السّنة الثانية من التعليم الثانوي شعبة آداب وفلسفة ولغات
URI: http://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/3188
Appears in Collections:Arabic language and literature



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.