Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/3175
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | إكرام ندى , باركي , بوحبيلة روميسة | - |
dc.date.accessioned | 2023-11-06T09:52:46Z | - |
dc.date.available | 2023-11-06T09:52:46Z | - |
dc.date.issued | 2023-06 | - |
dc.identifier.citation | لسانيات تطبيقية | en_US |
dc.identifier.uri | http://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/3175 | - |
dc.description | Pedagogy considers errors to be new approaches that have been very interesting because they have benefited in the development of education, especially It is a pedagogical method adopted by the teacher to demolish erroneous representations and allow her to get into the heart of the need to learn with all her expertise and to fill the gaps in which the learner falls. The error has a constructive or positive effect and is not an indication of the failure of the educational process. The truth is said to have been based on the mistake during learning and the search for it in the experimental field. | en_US |
dc.description.abstract | La pédagogie considère les erreurs comme de nouvelles approches très intéressantes parce qu’elles ont bénéficié au développement de l’éducation, C’est surtout une méthode pédagogique adoptée par l’enseignant pour démolir les représentations erronées et lui permettre d’entrer au coeur du besoin d’apprendre avec toute son expertise et de combler les lacunes dans lesquelles l’apprenant tombe. L’erreur a un effet constructif ou positif et n’est pas une indication de l’échec du processus éducatif. On dit que la vérité est basée sur l’erreur lors de l’apprentissage et la recherche dans le domaine expérimental | en_US |
dc.description.sponsorship | تعتبر بيداغوجيا الخطأ من المقاربات الجديدة التي عنيت باهتمام بالغ لكونها أفادت في تطوير التربية والتعليم خاصة، وعلى أنها أسلوب بيداغوجي يعتمده المدرس لهدم لتمثلات الخاطئة والسماح لها بالدخول في قلب سيرورة التعلم بكل خباياها، وسد الثغرات التي يقع فيها المتعلم، فالخطأ له مفعول بنائي إيجابي وليس مؤشر على فشل العملية التعليمية حيث يقال: "إن الحقيقة قامت على أساس الخطأ أثناء التعلم وأثناء البحث عنها في الميدان التجريبي | en_US |
dc.language.iso | ar | en_US |
dc.publisher | university center of abdalhafid boussouf - MILA | en_US |
dc.subject | la pédagogie, l’erreur, qualification, apprenant, éducation, école, Evaluation. | en_US |
dc.subject | pedagogy, The wrong, qualification, learner, Education, school, Evaluation | en_US |
dc.title | دور بيداغوجيا الخطأ في تأ هيل المتعلم | en_US |
dc.title.alternative | سنة خامسة ابتدائي أنموذجا | en_US |
dc.type | Thesis | en_US |
Appears in Collections: | Arabic language and literature |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
دور بيداغوجيا الخطأ في تأهيل المتعلم (1).pdf | 3,16 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.