Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/3175
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorإكرام ندى , باركي , بوحبيلة روميسة-
dc.date.accessioned2023-11-06T09:52:46Z-
dc.date.available2023-11-06T09:52:46Z-
dc.date.issued2023-06-
dc.identifier.citationلسانيات تطبيقيةen_US
dc.identifier.urihttp://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/3175-
dc.descriptionPedagogy considers errors to be new approaches that have been very interesting because they have benefited in the development of education, especially It is a pedagogical method adopted by the teacher to demolish erroneous representations and allow her to get into the heart of the need to learn with all her expertise and to fill the gaps in which the learner falls. The error has a constructive or positive effect and is not an indication of the failure of the educational process. The truth is said to have been based on the mistake during learning and the search for it in the experimental field.en_US
dc.description.abstractLa pédagogie considère les erreurs comme de nouvelles approches très intéressantes parce qu’elles ont bénéficié au développement de l’éducation, C’est surtout une méthode pédagogique adoptée par l’enseignant pour démolir les représentations erronées et lui permettre d’entrer au coeur du besoin d’apprendre avec toute son expertise et de combler les lacunes dans lesquelles l’apprenant tombe. L’erreur a un effet constructif ou positif et n’est pas une indication de l’échec du processus éducatif. On dit que la vérité est basée sur l’erreur lors de l’apprentissage et la recherche dans le domaine expérimentalen_US
dc.description.sponsorshipتعتبر بيداغوجيا الخطأ من المقاربات الجديدة التي عنيت باهتمام بالغ لكونها أفادت في تطوير التربية والتعليم خاصة، وعلى أنها أسلوب بيداغوجي يعتمده المدرس لهدم لتمثلات الخاطئة والسماح لها بالدخول في قلب سيرورة التعلم بكل خباياها، وسد الثغرات التي يقع فيها المتعلم، فالخطأ له مفعول بنائي إيجابي وليس مؤشر على فشل العملية التعليمية حيث يقال: "إن الحقيقة قامت على أساس الخطأ أثناء التعلم وأثناء البحث عنها في الميدان التجريبيen_US
dc.language.isoaren_US
dc.publisheruniversity center of abdalhafid boussouf - MILAen_US
dc.subjectla pédagogie, l’erreur, qualification, apprenant, éducation, école, Evaluation.en_US
dc.subjectpedagogy, The wrong, qualification, learner, Education, school, Evaluationen_US
dc.titleدور بيداغوجيا الخطأ في تأ هيل المتعلمen_US
dc.title.alternativeسنة خامسة ابتدائي أنموذجاen_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Arabic language and literature

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
دور بيداغوجيا الخطأ في تأهيل المتعلم (1).pdf3,16 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.