Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/3169
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | إكرام , بوسنة , لخليفي سهيلة | - |
dc.date.accessioned | 2023-11-06T08:39:53Z | - |
dc.date.available | 2023-11-06T08:39:53Z | - |
dc.date.issued | 2023-06 | - |
dc.identifier.citation | لسانيات تطبيقية | en_US |
dc.identifier.uri | http://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/3169 | - |
dc.description | للغة العربية نظام لغوي خاص يميزها عن غيرها من اللغات، يمكن إد را كه من خلال اختلاف أصوات الناطقين، ومن هنا جاء الاهتمام بالوعي الصوتي في الطور الأول نظرا لأهميته في اكتساب اللغة العربية، إذ يمكن المتعلم من معرفة الأصوات في اللغة وبالتالي ترجمتها إلى رموز مقروءة ومكتوبة، ولأنه تناولنا موضوعا يتعلق بتداولية الوعي الصوتي للمرحلة لابتدائية التحضيرية أنموذجا كان الهدف من الد را سة استقصاء أثر الوعي الصوتي في معالجة مشكلات التعلم في الطور الأول وخاصة لدى متعلمي المرحلة التحضيرية. وتكمن أهمية هذه الد را سة من خلال الموضوع في حد ذاته، باعتبار الوعي الصوتي مهارة من المها را ت اللغوية وجب الحرص على تدريسها بشدة في السنوات الأولى من الطور الأول وأيضا مدى ترسيخ أهمية التمارين البنيوية ترسيخ المعارف والعلوم وضرورة تبنيها أكثر | en_US |
dc.description.abstract | The Arabic language, like other languages, has a special linguistic system on more than one level that can be perceived through the different voices of the speakers. Hence, phonological awareness came in the first phase due to its importance in acquiring the Arabic language, as it enables the learner to be able to know the sounds in the language and thus translate them into symbols. read and written, and because we dealt with a topic related to the circulation of phonological awareness of the preparatory stage as a model, the aim of the study was to investigate the impact of phonological awareness in addressing learning problems in the first stage, especially among preparatory stage learners. The importance of this study lies in the subject itself, considering phonemic awareness as one of the language skills that must be taught strongly in the first years of the first stage, as well as the extent to which the importance of structural exercises is established in the consolidation of knowledge and sciences and the necessity of adopting them more. | en_US |
dc.language.iso | ar | en_US |
dc.publisher | university center of abdalhafid boussouf - MILA | en_US |
dc.subject | pragmatics, phonemic awareness, linguistic exercises, structural exercises. | en_US |
dc.subject | التداولية، الوعي الصوتي، التمارين اللغوية، التمارين البنيوية | en_US |
dc.title | تداولية الوعي الصوتي للمرحلة الابتدائية التحضيرية أنموذجا | en_US |
dc.type | Thesis | en_US |
Appears in Collections: | Arabic language and literature |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
تداولية الوعي الصوتي.pdf | 1,48 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.