Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/3146
Title: استراتيجية الرّؤوس المرقمة في تعليم اللغة العربية الطّور الأوّل والثّاني ابتدائي
Other Titles: تطبيق ميداني
Authors: ليلى , بريكة , بودراع آمنة
Issue Date: Jun-2023
Publisher: university center of abdalhafid boussouf - MILA
Citation: لسانيات تطبيقية
Abstract: Teaching strategies have a great impact on the teaching and learning, process since they help developing learners’ skills and competencies effectually through applying them and revealing their characteristics. One of the recent strategies is the numbered heads together, which was the topic of our research; this technique is mainly based on dividing learners into small groups and numbering them. In this research, we dealt with the major steps of achieving this strategy. We also mentioned its importance and effeteness in teaching the Arabic language in the primary education. Hence, we concluded that strategy works on increasing learners attention it also encourages them to give more chance for discussion and respecting others views. In addition, it enables learners to be ready and well prepared for difficult learning situations.
Description: إن إستراتيجية التدريس لها أثر كبير في سير العملية التعليمية التعلمية وذلك فهي تساعد في تطوير مها را ت التلميذ وقد را ته على الاكتساب بشكل سليم، من خلال تطبيقها والكشف عن مميزا تها. ومن بين الإسترا تيجيات الحديثة إسترا تيجية الرؤوس المرقمة التي كانت موضوع د را ستنا، فهي تقوم أساسا على تقسيم التلاميذ إلى مجموعات صغيرة وترقيمهم، فتطرقنا إلى أهم خطواتها ومرا حل تنفيذها وأهميتها ومدى فاعليتها في تدريس مادة اللغة العربية في المرحلة الابتدائية، ومنه توصلنا إلى أنها تعمل على زيادة الانتباه والتركيز لدى التلاميذ، كما تشجعهم على إعطاء فرص المناقشة واستماع الآ راء واحترا م الرأ ي الآخر، ومنه تجعل التلميذ أكثر استعدادا لأصعب المواقف التعليمية.
URI: http://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/3146
Appears in Collections:Arabic language and literature



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.