Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/2928
Title: التحول الرقمي ودوره في تحسين أداء الخزينة العمومية
Other Titles: دراسة ميدانية لعينة لمجموعة من خزائن بلديات ولاية ميلة
Authors: إسلام , بوعنيق , لعويسي نصر الدين
Keywords: Digital transformation, public treasury, public services
التحول الرقمي , ، الخزينة العمومية الخدمات العمومية
Issue Date: Jun-2023
Publisher: university center of abdalhafid boussouf - MILA
Citation: " مالية المؤسسة "
Abstract: The study aims to shed light on the reality of the application of digital transformation in the public treasury because the application of the digital project makes the administration closer to the citizens by facilitating access to digital platforms in the future and following the procedures of administrative files remotely, and this would build a successful communication relationship between the administration and citizens, and improve the facility The year through mastery of the modern mechanisms of digitization techniques, from this standpoint requires monitoring all possibilities for the application of digitization, which has become important in building effective administrative systems to embody plans and policies. Therefore, efforts and initiatives had to be coordinated to face the challenges and obstacles that pose the priority of adopting the digital transformation project. An analysis was made The hypotheses were quantitatively and qualitatively tested and tested statistically to be able to address the problematic of the study, and we also reached a set of results, the most important of which is that the absence of digitization leads to a low level of public service, there is a correlation between the efficiency of the human element and the level of public services in the treasury, and that ctivating the digital infrastructure contributes to facing obstacles to improving Public service, and a set of commendations were confirmed, the most important of which is the priority of raising the efficiency of the human resource and providing a comprehensive digital infrastructure to achieve quality in the level of services and bring management closer to the citizen
Description: تهدف الد را سة لتسليط الضوء على واقع تطبيق التحول الرقمي في الخزينة العمومية لأن تطبيق المشروع الرقمي يجعل الادارة اكثر قربا من المواطنين عن طريق تسهيل الولوج للمنصات دالرقمية في المستقبل وتتبع اجرءات الملفات الادارية عن بعد ، وهذا من شأنه بناء علاقة اتصالية نناجحة بين الادارة والمواطني ، يثة ل وتحسين المرفق العام من خلال التمكن من الأليات الحد ت ت قنيا نة الرقم ، ء من هذا المنطلق يتطلب رصد كل الامكانيات لتطبيق الرقمنة التي اصبحت مهمة في بنا ينظم ادار ت ة فعالة لتجسيد الخطط والسياسا ل لك ذ اجهة كان لابد من تنسيق الجهود والمباد را ت لموقمي التحديات والعوائق التي تطرح أولوية تبني مشروع التحول الر ، تم تحليل الفرضيات كميا وكيفيا اسة واختبارها احصائيا للتمكن من معالجة اشكالية الدر ، كما توصلنا لمجموعة من النتائج اهمها أن ني مس غياب الرقمنة يؤدي الى تد توى الخدمة العمومية, توجد علاقة ارتباطية بين كفاءة العنصر البشري ومستوى الخدمات العمومية في الخزينة, وأن تفعيل البنية التحتية الرقمية يساهم في مواجهة ية عرا قيل تحسين الخدمة العمومية ، وتم التاكد على مجموعة من التوصيات اهمها أولوية رفع كفاءة المورد البشري وتوفير البنية الرقمية الشاملة لتحقيق الجودة في مستوى ا ن لخدمات وتقريب الادارة من المواطن .
URI: http://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/2928
Appears in Collections:Business and management economics



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.