Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/2928
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorإسلام , بوعنيق , لعويسي نصر الدين-
dc.date.accessioned2023-10-09T12:28:26Z-
dc.date.available2023-10-09T12:28:26Z-
dc.date.issued2023-06-
dc.identifier.citation" مالية المؤسسة "en_US
dc.identifier.urihttp://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/2928-
dc.descriptionتهدف الد را سة لتسليط الضوء على واقع تطبيق التحول الرقمي في الخزينة العمومية لأن تطبيق المشروع الرقمي يجعل الادارة اكثر قربا من المواطنين عن طريق تسهيل الولوج للمنصات دالرقمية في المستقبل وتتبع اجرءات الملفات الادارية عن بعد ، وهذا من شأنه بناء علاقة اتصالية نناجحة بين الادارة والمواطني ، يثة ل وتحسين المرفق العام من خلال التمكن من الأليات الحد ت ت قنيا نة الرقم ، ء من هذا المنطلق يتطلب رصد كل الامكانيات لتطبيق الرقمنة التي اصبحت مهمة في بنا ينظم ادار ت ة فعالة لتجسيد الخطط والسياسا ل لك ذ اجهة كان لابد من تنسيق الجهود والمباد را ت لموقمي التحديات والعوائق التي تطرح أولوية تبني مشروع التحول الر ، تم تحليل الفرضيات كميا وكيفيا اسة واختبارها احصائيا للتمكن من معالجة اشكالية الدر ، كما توصلنا لمجموعة من النتائج اهمها أن ني مس غياب الرقمنة يؤدي الى تد توى الخدمة العمومية, توجد علاقة ارتباطية بين كفاءة العنصر البشري ومستوى الخدمات العمومية في الخزينة, وأن تفعيل البنية التحتية الرقمية يساهم في مواجهة ية عرا قيل تحسين الخدمة العمومية ، وتم التاكد على مجموعة من التوصيات اهمها أولوية رفع كفاءة المورد البشري وتوفير البنية الرقمية الشاملة لتحقيق الجودة في مستوى ا ن لخدمات وتقريب الادارة من المواطن .en_US
dc.description.abstractThe study aims to shed light on the reality of the application of digital transformation in the public treasury because the application of the digital project makes the administration closer to the citizens by facilitating access to digital platforms in the future and following the procedures of administrative files remotely, and this would build a successful communication relationship between the administration and citizens, and improve the facility The year through mastery of the modern mechanisms of digitization techniques, from this standpoint requires monitoring all possibilities for the application of digitization, which has become important in building effective administrative systems to embody plans and policies. Therefore, efforts and initiatives had to be coordinated to face the challenges and obstacles that pose the priority of adopting the digital transformation project. An analysis was made The hypotheses were quantitatively and qualitatively tested and tested statistically to be able to address the problematic of the study, and we also reached a set of results, the most important of which is that the absence of digitization leads to a low level of public service, there is a correlation between the efficiency of the human element and the level of public services in the treasury, and that ctivating the digital infrastructure contributes to facing obstacles to improving Public service, and a set of commendations were confirmed, the most important of which is the priority of raising the efficiency of the human resource and providing a comprehensive digital infrastructure to achieve quality in the level of services and bring management closer to the citizenen_US
dc.language.isoaren_US
dc.publisheruniversity center of abdalhafid boussouf - MILAen_US
dc.subjectDigital transformation, public treasury, public servicesen_US
dc.subjectالتحول الرقمي , ، الخزينة العمومية الخدمات العموميةen_US
dc.titleالتحول الرقمي ودوره في تحسين أداء الخزينة العموميةen_US
dc.title.alternativeدراسة ميدانية لعينة لمجموعة من خزائن بلديات ولاية ميلةen_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Business and management economics



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.