Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/2911
Title: دور وسائل التواصل الاجتماعي في الترويج لخدمات المؤسسات التعليمية
Other Titles: دراسة حالة رياض الأطفال ولاية - ميلة
Authors: خولة , بوزرزور , بولحوانت كريمة
Keywords: e-marketing, social media, e-promotion
التسويق الالكتروني، وسائل التواصل الاجتماعي، الترويج الالكتروني
Issue Date: Jun-2023
Publisher: university center of abdalhafid boussouf - MILA
Citation: " تسويق الخدمات "
Abstract: This study aimed to find out what is the role of social media in promoting the services of educational institutions represented in kindergartens.In order to answer this problem posed, the analytical descriptive approach was used in the theoretical side of the research, and with regard to the applied side, the analytical approach was relied upon to analyze the opinions of parents in kindergartens. The results of the study concluded that social media plays an important role in promoting the services of educational institutions, and this depends on roviding the necessary and attractive information that is able to attract the largest possible number of ustomers
Description: هدفت هذه الد را سة إلى معرفة ما هو دور وسائل التواصل الاجتماعي في الترويج لخدمات المؤسسات التعليمية ممثلة في رياض الأطفال، وهو سؤال البحث الرئيسي حيث تتجلى أهميته في الدور الفعال الذي تتيحه وسائل التواصل الاجتماعي من جذب للزبون وللتسويق للخدمات المعروضة. وقصد الاجابة على هذه الاشكالية المطروحة تم استخدام المنهج الوصفي التحليلي في الجانب النظري للبحث أما فيما يتعلق بالجانب التطبيقي فقد تم الاعتماد على المنهج التحليلي لتحليل أ را ء الأولياء في رياض الأطفال . وأخلصت نتائج الد را سة إلى أن وسائل التواصل الاجتماعي تلعب دو را هام في الترويج لخدمات المؤسسات التعليمية ويعتمد هذا على توفير المعلومات اللازمة والجذابة القادرة على استقطاب أكبر عدد ممكن من العملاء
URI: http://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/2911
Appears in Collections:Business and management economics



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.