Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/2898
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorأسامة, لكحل-
dc.date.accessioned2023-10-05T10:15:26Z-
dc.date.available2023-10-05T10:15:26Z-
dc.date.issued2023-06-
dc.identifier.citation" تسويق الخدمات "en_US
dc.identifier.urihttp://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/2898-
dc.descriptionهدفت هذه الد را سة إلى توضيح أثر مواقع التواصل الاجتماعي في التسويق الرياضي حيث يتألف المجتمع الد را سة من المشجعين الأندية الرياضية وكانت عينة البحث تتألف من ) 107 ( شخص وتم الاعتماد في جمع البيانات على الاستبانة كأداة رئيسية في البحث ولتحقيق هذه الد را سة تم التوزيع الاستبيان بشكل مباشر على مجموعة من الطلاب والأساتذة بالمركز الجامعي عبد الحفيظ بوصوف وتم أيضا توزيع الاستبيان الكتروني عبر مواقع التواصل الاجتماعي ومن ثم تم التحليل تلك البيانات باستخدام برنامج احصائي ) SPSS (، ومن أهم النتائج التي توصلت إليها الد را سة أن هناك إتجاهات متوسطة نحو استخدلم مواقع التواصل الاجتماعي في التسويق الرياضي من وجهة النظر مشجعين الأندية الرياضية، وإستخدام مواقع الاتصال الاجتماعي تؤثر على التسويق الرياضيen_US
dc.description.abstractThis study aimed to clarify the impact of social networking sites on sports marketing, where the study ommunity consists of fans of sports clubs, and the research sample consisted of (107) people, and the data collection relied on the questionnaire as a main tool in the research, and to achieve this study, the uestionnaire was distributed directly to a group Among the students and professors at the Abdul Hafeez Bousouf University Center, an electronic questionnaire was also distributed through social networking sites, and then those data were analyzed using a statistical program (SPSS). The point of view of fans of sports clubs, and the use of social networking sites affect sports marketing.en_US
dc.language.isoaren_US
dc.publisheruniversity center of abdalhafid boussouf - MILAen_US
dc.subjectSocial networking sites, interaction, participation, sports, sports marketingen_US
dc.subjectمواقع التواصل الاجتماعي، التفاعل، المشاركة، الرياضة، التسويق الرياضي .en_US
dc.titleأثر مو اقع التواصل الاجتماعي في التسويق الرياض يen_US
dc.title.alternativeدراسة ميدانية على مشجعي الأندية الرياضية في الجزائرen_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Business and management economics

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
أثر مواقع التواصل الإجتماعي في التسويق الرياضي.pdf1,65 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.