Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/2897
Title: أثر قيمة العلامة التجارية على نية شراء المستهلك للمنتجات الكهرومنزلية بولاية ميلة
Authors: رحمة, حليس
Keywords: brand value, purchase intent, brand value dimensions, household electrical products
قيمة العلامة التجارية، نية الشر ا ء، أبعاد قيمة العلامة، المنتجات الكهرومنزلية
Issue Date: Jun-2023
Publisher: university center of abdalhafid boussouf - MILA
Citation: " تسويق الخدمات "
Abstract: The study aimed to highlight the importance of applying the dimensions of awareness, perceived quality, mental associations, loyalty, on the consumer's purchase intention in economic institutions. (SPSS) and a set of statistical methods such as Pearson's correlation coefficient, arithmetic mean and simple regression model. The thesis reached a set of results, the most important of which are:  The study concluded that there is a positive impact relationship between the value of the brand and the consumer's purchase intention, with a value of 0.724, which indicates that the correlation has a direct relationship between the two variables. It recommended satisfaction.  Tthe need to pay attention to the dimensions of brand value (awareness, Perceived quality, mental associations, loyalty), as these four dimensions play a fundamental role in the customer's purchasing decision and thus influence his.
Description: تهدف هذه الد را سة إلى إبرا ز أهمية تطبيق أبعاد قيمة العلامة التجارية المتمثلة في الوعي اولجودة المدركة والارتباطات الذهنية والولاء على نية الشرا ء المستهلك في المؤسسات الاقتصادية، ومن أجل تحقيق هذه الأهداف قمنا بد را سة ميدانية من خلالهم تم توزيع 033 استمارة موجهة باستخدام برنامج ومجموعة من الأساليب الإحصائية كمعامل الارتباط )SPSS( الحزم الإحصائية للعلوم الاجتماعية بيرسون والمتوسطات الحسابية ونموذج الانحدار البسيط. وقد وصلت الرسالة إلى مجموعة من النتائج أهمها: توصلت الد را سة إلى أن هناك علاقة أثر إيجابية بين قيمة العلامة التجارية ونية شرا ء المستهلك بلغت قيمتها 3.7.0 وهي تدل على أن الارتباط ذو علاقة طريدية بين المتغيرين. وقد أوصت بضرورة الاهتمام بأبعاد قيمة العلامة التجارية )الوعي، الجودة المدركة، الارتباطات الذهنية، الولاء(، حيث أن هذه الأبعاد الأربعة تلعب دو را جوهريا في اتخاذ القرا رالشرا ئي لدى العميل وبالتالي التأثير في رضاه.
URI: http://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/2897
Appears in Collections:Business and management economics



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.