Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/2894
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorرندة , شقوف , غبود هاجر-
dc.date.accessioned2023-10-05T09:37:32Z-
dc.date.available2023-10-05T09:37:32Z-
dc.date.issued2023-06-
dc.identifier.citation" تسويق الخدمات "en_US
dc.identifier.urihttp://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/2894-
dc.descriptionيتمثل الهدف الرئيسي لهذه الد را سة في معرفة أثر الخداع التسويقي في بناء الصورة الذهنية للمستهلكين، باعتبارها أصبحت أحد أهم العناصر التي تهتم بها المؤسسات فانتشار " ظاهرة الخداع التسويقي " جعل الكثير يعتقد أن نجاح المؤسسات مرتبط بممارسات الخداع التسويقي في جميع عناصره ) الخدمة، السعر، الترويج و التوزيع، الأفرا د، العمليات و الدليل المادي (. و قد تم اختبار فرضيات الد را سة على عينة مكونة من 240 مستهلك في سوق الخدمات ميلة، و ذلك - باستخدام معامل الانحدار من خلال الاعتماد على برنامج Spss) (، و أشارت نتائج الد را سة إلى وجود علاقة ارتباط و تأثير إيجابية بين أبعاد الخداع التسويقي في سوق الخدمات ميلة الخدمة، السعر، الترويج - و التوزيع، الأفرا د، العمليات و الدليل المادي و الصورة الذهنية للمستهلكين.en_US
dc.description.abstractThe main objective of this study is to know the effect of the marketing deception in the brain of consumers, as one of the most important elements that organization care about, the spread of the phenomenon of marketing deception made people believe that the success of institution is linked to deception practices in all its elements (service, price, promotion and distribution, operations, people and materialist guide).The study hypotheses was chosen on a sample of 240 consumers in the service market in the wilaya of Mila, using the caution coefficient by relying on the Spss program, and the results of the study indicated that there is a positive correlation and influence between the dimensions of marketing deception in the service market.en_US
dc.language.isoaren_US
dc.publisheruniversity center of abdalhafid boussouf - MILAen_US
dc.subjectmarketing deception, deception in mixed marketing, deception in mixed traditional marketing, mental image of consumeren_US
dc.subjectالخداع التسويقي، الخداع في المزيج التسويقي التقليدي، الخداع في المزيج التسويقي المستحدث، الصورة الذهنية للمستهلكينen_US
dc.titleأثر الخداع التسويقي في بناء الصورة الذهنية للمستهلكينen_US
dc.title.alternativeدراسة حالة سوق الخدمات ميلةen_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Business and management economics



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.