Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/2856
Title: تأثير إدارة معرفة العميل على تطوير الخدمات المصرفية في البنوك
Other Titles: دراسة حالة القرض الشعبي الجزائري وكالة ميلة
Authors: سميرة , بونيط, كاتي حليمة
Keywords: The impact of customer knowledge management, the development of banking services, the Algerian People's Loan, Mila Agency
تأثير إدارة معرفة العميل، تطوير الخدمات المصرفية، القرض الشعبي الجزا ئري وكالة ميلة
Issue Date: Jun-2023
Publisher: university center of abdalhafid boussouf - MILA
Citation: تخصص " إقتصاد نقدي وبنكي "
Abstract: This study aimed to find out the extent of the impact of customer knowledge management on the development of banking services. The analytical descriptive approach was used to study the subject. The questionnaire was relied upon as a main tool for collecting information. The data received through the use of spss statistical programs, and the study concluded that knowledge management affects the development of banking services significantly among the employees of the Algerian People's Loan and Mila Agency.
Description: هدفت هذه الد را سة إلى معرفة مدى تأثير إدارة معرفة العميل على تطوير الخدمات المصرفية وقد تم استخدام المنهج الوصفي التحليلي لد را سةالموضوع،حيث تم الاعتماد على الاستبيان كأدا ة رئيسية لجمع المعلومات، حيث تم توزيعه على عينة تقدر ب 13 عاملا في الإدارة العليا للبنك، حيث تم تحليل وخلصت الد ا رسة إلى أن إدارة معرفة ،spss البيانات الواردة عن طريق استخدام البرا مج الإحصائية العميل تؤثر في تطوير الخدمات المصرفية بشكل كبير لدى موظفي القرض الشعبي الجزا ئري وكالة ميلة
URI: http://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/2856
Appears in Collections:Business and management economics



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.