Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/2815
Title: دور بطاقة الأداء المتوازن في تحسين الأداء
Other Titles: دراسة حالة المركز الجامعي عبد الحفيظ بوالصوف –ميلة-
Authors: خديجة , بولعراس , تريعة لامية
Keywords: balnced scorecard, performance improvement, financial dimension, customer dimension, learning and growth dimension.
بطاقة الأداء للتوازن، تحسين الأداء، البعد المالي، بعد العملاء، بعد العمليات الداخلية، بعد التعلم والنمو.
Issue Date: Jun-2023
Publisher: university center of abdalhafid boussouf - MILA
Citation: التخصص: إدارة مالية
Abstract: This study aims to know the role of the balanced scorecard in improving performance at the university center abdel hafeez boualsouf, through the dimenssions of the balanced scorecard represented in the financial dimension, after customers, after internal operations, after learning and growth and its role in improving erformance. To achieve the objectives of the study, the case study technique was relied upon using the questionnaire tool to identify the peerception of the employees of the university center abdel hafeez boualsous –mila- regarding the balnced scorecard and its role in improving performance, as the study included a sample consisting of 53 employees ; which were analyzed based on the statistical analysis program (SPSS V25) and our finding were as follows : The financial dimension has a role to play in improving the performance of the abdel hafeez boualsouf university center –mila- ; and The role of clients in improving the performance of the university center abdel hafeez boualsouf –mila- ; and The internal operations dimension has role to play in improving the performance of the abdelhafeez boualsouf university –mila- ; and The dimension of learning and growth has a rol in improving the performance of the univesity center abdel hafeez boualsouf –mila-.
Description: تهدف هذه الد را سة الى معرفة دور بطاقة الأداء المتوازن في تحسين الأداء المركز الجامعي عبد الحفيظ بوالصوف من خلال ابعاد بطاقة الأداء المتوازن المتمثلة في البعد المالي، بعد العملاء، بعد العمليات الداخلية، بعد التعلم والنمو ودورها في تحسين الأداء. ولتحقيق اهداف الد را سة تم الاعتماد على تقنية د ا رسة الحالة باستخدام أداة الاستبيان للتعرف على تصور موظفي المركز الجامعي عبد الحفيظ بوالصوف –ميلة-فيما يتعلق ببطاقة الأداء المتوازن ودورها في تحسين الأداء، حيث اشتملت الد ا رسة على عينة متكونة من 53 موظف، ثم تحليلها بالاعتماد على البرنامج التحليل وكانت النتائج التي توصلنا اليها انه للبعد المالي دور في تحسين أداء المركز SPSS V الاحصائي 25 الجامعي عبد الحفيظ بوالصوف ميلة؛ وأياا لبعد العملاء دور في تحسين أداء المركز الجامعي عبد الحفيظ بوالصوف ميلة؛ كما ان لبعد العمليات الداخلية دور في تحسين أداء المركز الجامعية عبد الحفيظ بوالصوف ميلة؛ ولبعد النمو والتعلم دور في تحسين أداء المركز الجامعي عبد الحفيظ بوالصوف ميلة.
URI: http://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/2815
Appears in Collections:Business and management economics

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
دور بطاقة الأداء المتوازن في تحسين الأداء.pdf5,21 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.