Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/235
Title: دراسة أثر أبعاد الكلمة المنطوقة الإلكترونية على صورة العلامة التجارية دراسة حالة : شركة سامسونج ) للهواتف الذكية
Other Titles: The Effect of Electronic Word of Mouth dimension on Brand Image Case study of Samsung Mobile Phone Company
Authors: فاتح, مجاهدي, حاج نعاس, براهمي كوثر, شراف
Keywords: الكلمة المنطوقة الالكترونية؛ أبعاد الكلمة المنطوقة الالكترونية؛ الصورة الذهنية للعلامة التجارية؛ علامة سامسونج
Electronic Word of Mouth (E–Wom); Electronic Word of Mouth dimension; Brand Image, SAMSUNG Brand
Issue Date: 23-Apr-2018
Publisher: Abdelhafid Boussouf University centre- Mila
Series/Report no.: 03;
Abstract: هدفت هذه الدراسة إلى التعرف على مدى Ϧثير أبعاد الكلمة المنطوقة الالكترونية عن " سامسونج" للهواتف الذكية على صورēا المدركة لدى للمستهلك الجزائري بمدينة الشلف ، ولتحقيق هذا الهدف قام الباحثان بجمع البياʭت اللازمة عن طريق توزيع استبيان على عينة ميسرة من اĐتمع الجزائري في مدينة الشلف بلغ حجمها 432مفردة من أصل 500مفردة تم توزيع الاستبيان عليها بغية اختبار فرضيات الدراسة و لأجل ذلك تم استخدام مجموعة من الأساليب الإحصائية أهمها : تحليل التباين والانحدار الخطي البسيط و حساب معامل الارتباط ومعامل التحديد و اختبار tالمستقل وذلك ʪلاستعانة ببرʭمج ،SPSSوقد توصلت الدراسة : إلى عدم وجود أثر ذو دلالة إحصائية للأبعاد الكلمة المنطوقة الالكترونية ) مصداقية الكلمة ، محتوى الكلمة، ايجابية الكلمة، سلبية الكلمة، حساسية الكلمة( عن " سامسونج" للهواتف الذكية على صورēا المدركة لدى للمستهلك الجزائري بمدينة الشلف ، الى جانب ذلك كشفت الدراسة عن عدم وجود فروق ذات دلالة إحصائية في إدراك المستهلك الجزائري لصورة الشركة بمدينة الشلف تعزى لخصائصه الديمغرافية
Description: This study aimed to identify the impact of Electronic Word of Mouth dimensions on "Samsung" brand Image. To realize this objective a field survey was conducted to collect data by distributing a questionnaire using a convenient sample of 500 respondents. The results of this study demonstrate that there is no statistically significant impact of the Electronic Word of Mouth dimensions (the credibility of the word, the content of the word, the positive word, the negative word, the sensitivity of the word) about the "Samsung" brand for smart phones on its perceived image from the Algerian consumer perspective in Chlef city at a level of significance (α≤0,05). Also the study has revealed that there were no statistically significant differences in the Algerian Consumers perception of the studied brand Image in Chlef city due to their demographic characteristics.
URI: http://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/235
Appears in Collections:Business and management economics

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
94.pdf1,18 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.