Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/2343
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorWail , Oudina ,Djebli Gholam-
dc.date.accessioned2023-02-13T08:39:53Z-
dc.date.available2023-02-13T08:39:53Z-
dc.date.issued2022-06-
dc.identifier.citationOption : structureen_US
dc.identifier.urihttp://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/2343-
dc.descriptionThe civil engineer must acquire skills or knowledge in monitoring and control of works on site which allow him to better understand the architectural tasks of a project and consequently a better measurement of the atter,something which is neglected most of the time and which consequently affects the civil engineering part. In fact, our project consists in carrying out a study and monitoring of the construction work on the ground of a building for school use (high school with 1000 educational places) composed of classroom and administration blocks, located in the municipality of Sidi Merouan state of MILA. By using the new rules for the calculation and verification of reinforced concrete (RPA99V2003 and CBA 93), this study is made up of five chapters:The first and second chapters begin the general description of the project with a presentation of the characteristics of the materials, the construction company, then pre-dimensioning of the elements of the structure and finally the descent of the loads.The third chapter aims to study the secondary elements. The dynamic study of the tructure was started in the fourth part by the Etabs program in order to determine the various stresses due to the loads (permanent loads, live loads and seismic load). Then a study of the resistant elements of the structure will be calculated.The last chapter presents the equipment and machinery existing on the site, the installation of storage spaces and the main work carried out on the worksite.en_US
dc.description.abstractL’ingénieur en génie civil doit acquérir des compétences ou bien des connaissances en matière de suivi et de contrôle des travaux sur chantier qui lui permettent de mieux comprendre le dossier architectural d’un projet et par conséquent un meilleur dimensionnement de ce dernier, chose qui est négligé la plus part des fois et qui se répercute par conséquent sur la partie génie civil.A cet effet, notre projet consiste à faire une étude et un suivi des travaux de réalisation sur terrain d’un bâtiment à usage scolaire (lycée à 1000 places pédagogique) composer de blocs classes et administration, implanté à la commune de Sidi Merouan wilaya de MILA. En utilisant les nouveaux règlements de calcul et de vérifications du béton armé (RPA99V2003 et CBA 93), cette étude se compose de cinq chapitres :La première et le deuxième chapitre entame la description générale du projet avec une présentation de caractéristiques des matériaux, de l’entreprise de réalisation ensuite le pré dimensionnement de la structure et enfin la descente des charges.Le troisième chapitre a pour objectif d'étude des éléments secondaires. L'étude dynamique de la structure a été entamée dans la quatrième partie par le logiciel Etabs afin de déterminer les différentes sollicitations dues aux chargements (charges permanentes, d'exploitation et charge sismique). En suite une ’étude des éléments résistants de la structure sera calculé. Le dernier chapitre présente le matériel et engins existant sur le chantier, l’installation des espaces de stockage et les principaux travaux suivis sur le chantier.en_US
dc.description.sponsorshipيجب أن يكتسب المهندس المدني المهارات أو المعرفة في مراقبة الأعمال في الموقع والتحكم فيها مما يسمح له بفهم الملف المعماري للمشروع بشكل أفضل وبالتالي تحديد أبعاد المشروع بشكل أفضل، وهو الشيء الذي يتم إهماله في معظم الأوقات والذي يؤثر بالتالي على الجزء المدني من الدراسة الهندسية. تحقيقا لهذه الغاية، يشمل مشروعنا في إجراء دراسة ومراقبة أعمال البناء على أرض مبنى للاستخدام المدرسي )مدرسة ثانوية بها 1000 مقعد بيداغوجي( تتكون من أجنحة للفصول الدراسية، وأجنحة إدارية، واقعة في بلدية سيدي مروان ولاية ميلة. باستخدام لوائح الحساب والتحقق الجديدة للخرسانة المسلحة ) RPA99V2003 و CBA 93 (، تتكون هذه الدراسة من خمسة فصول: يبدأ الفصلان الأول والثاني في الوصف العام للمشروع يشتمل على تعريف بالبناية، خصائص المواد المستعملة وشركة البناء، ثم إعطاء الأبعاد الأولية للعناصر وأخيراً نزول الأحمال. يهدف الفصل الثالث إلى دراسة العناصر الثانوية. الدراسة الديناميكية للهيكل أجربت في الجزء الرابع بواسطة برنامج الايتابس بهدف تحديد الإجهادات المختلفة الناتجة عن الأحمال )الأحمال الدائمة، أحمال التشغيل والحمل الزلزالي(. وفي الأخير حساب مختلف العناصر المقاوم المكونة للبناية. .يعرض الفصل الأخير المعدات والآلات الموجودة في الموقع ،تركيب مساحات التخزين ومختلف أعمال التنفيذ الرئيسية المنجزة في الورشة.en_US
dc.language.isofren_US
dc.publisheruniversity center of abdalhafid boussouf - MILAen_US
dc.subjectLycée, béton arme, Etabs, Suivie de chantier.en_US
dc.subjectHigh school, Reinforced concrete, ETABS, Site monitoringen_US
dc.titleÉtude et Suivi pour la Réalisation d'un Lycée 1000 Places Pédagogiques Implante à Mila.en_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Science and technology



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.