Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/227
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorميلود, برني, خلوط جهاد-
dc.date.accessioned2020-10-21T08:31:27Z-
dc.date.available2020-10-21T08:31:27Z-
dc.date.issued2018-04-23-
dc.identifier.urihttp://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/227-
dc.descriptionThis study aims at diagnosing the reality of protecting the digital consumer from e-commerce transactions, especially in the field of electronic advertising, There is no doubt that advertising has become one of the most important mechanisms of commercial activity in the competition and profit through electronic networks, This is done through the use of propaganda and advertising methods that are sometimes different from reality, And non-obligation to provide sufficient information about the goods or services to be contracted. Therefore, legislation and laws that protect consumers should be developed because it is the weakest link, Consumer protection associations act as a form of civil society organization in tandem with official bodies for the protection of digital consumers, Through the development of preventive means to educate consumers about the dangers of contracting online, Especially misleading and false advertising, which is considered a means of enticing consumers and urging them to deal with the advertised company.en_US
dc.description.abstractتهدف هذه الدراســة إلى تشــخيص واقــع حمايــة المســتهلك الالكــتروني مــن التعــاملات التجاريــة الإلكترونيــة وخاصــة في مجــال الإعــلات الإلكترونيــة، ولا شــك أن الإعــلان أصــبح مــن أهــم آليــات النشــاط التجــاري في المنافســة وتحقيــق الــربح عــبر الشــبكات الإلكترونية، وذلك من خلال إتباع أساليب دعائية ٕواعلانية مغايرة للواقع في بعـض الأحيـان، وعـدم الالتـزام بتقـديم المعلومـات الكافيـة عـن السـلعة أو الخدمـة المـراد التعاقـد بشـأنها. لهــذا وجـب وضـع تشـريعات وقـوانين تحمـي المسـتهلك لأنــه الحلقـة الأضـعف، وتعمـل جمعيات حماية المستهلك بصفتها شكل من أشكال منظمات ا تمع المدني يد بيـد مـع الهيئـات الرسميـة لحمايـة المسـتهلك الرقمـي، مـن خلال وضع وسائل وقائية لتوعية المستهلكين من أخطار التعاقد عبر الإنترنت، وخاصة الإعلا ت المضللة والكاذبـة الـتي تعتـبر وسـيلة لإغراء المستهلكين وحثهم للتعامل مع الشركة المعلنةen_US
dc.language.isoaren_US
dc.publisherAbdelhafid Boussouf University centre- Milaen_US
dc.relation.ispartofseries03;-
dc.subjectالمســتهلك الالكــتروني، حمايــة المســتهلك الالكــتروني، الإعالاعــلات التجاريــة الإلكترونيــة، جمعيــات حمايــة المستهلكen_US
dc.subjectConsumer Electronic, Electronic Consumer Protection, Electronic Business Advertising, Consumer Protection Associations.en_US
dc.titleدور جمعيات حماية المستهلك في حماية المستهلك الإلكتروني من الإعلانات الإلكترونية دراسة حالة جمعية "الأمان" لحماية المستهلك بولاية بسكرةen_US
dc.typeArticleen_US
Appears in Collections:Business and management economics

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
66.pdf1,17 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.