Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/208
Title: حماية المستهلك في ظل عقود التجارة الإلكترونية
Authors: ندير, زماموش,حدرباش لمياء
Issue Date: 23-Apr-2018
Publisher: Abdelhafid Boussouf University centre- Mila
Series/Report no.: 03;
Abstract: إن المستهلك في نطاق تعاملات التجارة الإلكترونية هو نفسه المستهلك في نطاق التعاقد التقليدي ، لكنه فقط يتعامل من خلال وسائط إلكترونية ، بمعنى أن له كافة الحقوق والمزا ʮالتي يتمتع đا المستهلك في نطاق التجارة التقليدية . لكن اهتمام المشرع الجزائري ʪلمستهلك ليس ʪلمستوى المطلوب ،على خلاف ʪقي التشريعات المقارنة ، منها القانون الفرنسي فضلا عن أن المستهلك العربي يشغل مساحة ضئيلة من التعامل عبر شبكة الإنترنت ، هذه المساحة يجب الاهتمام đا وتنميتها عن طريق الاهتمام ʪلتجارة الإلكترونية العربية ،وسن التشريعات الملائمة لها ، فضلا عن خلق البيئة الجذابة لهذا المستهلك حتى يتعامل عبر شبكة الإنترنت ، وذلك من خلال تنمية الوعي المعلوماتي لديه
Description: The consumer who is dealing with E-commerce is the same as the consumer in the traditional era except that he is dealing through electronic media , where all his rights and benefits , which he enjoys , are the same. But the Algerian législator is not recognizing the consumer enough in comparison to the related législations , such as French législateur for example , furthermore the Arab consumer occupies a narrow space over the internet , and this space must be taken care of through the development of Arab E-commerce and by putting appropriate législations , as well as creating , an attractive environment to the consumer to trade through the internet , and this must be done through the development of this information awareness.
URI: http://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/208
Appears in Collections:Business and management economics

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
24.pdf968,21 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.