Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/203
Title: آليات حماية المستهلك في ظل التعاملات التجارية الالكترونية لجزائر -المتطلبات والتوصيات-
Authors: نعيمة, بارك’ عمارة سلمى
Keywords: المستهلك الالكتروني، حماية المستهلك، التجارة الالكترونية، المعاملات التجارية الالكترونية.
Consumer electronics, consumer protection, electronic commerce, electronic business transactions.
Issue Date: 23-Apr-2018
Publisher: Abdelhafid Boussouf University centre- Mila
Series/Report no.: 03;
Abstract: لقد أصبح المستهلك في ظل الإقتصاد الحر وتحكم آليات السوق فيه عرضة للتلاعب بمصالحه ومحاولة غشه وخداعه، خصوصا في ظل التبادلات التجارية الالكترونية، فقد يلجأ المنتج إلى التغاضي عن سلامة وأمن المستهلك ϵيهامه بمزا ʮغير حقيقية في انتاجه. لذلك فإننا Ĕدف من خلال هذه الدراسة إلى تبيين واقع التجارة الالكترونية في الجزائر ومحاولة البحث عن أهم الوسائل والطرق التي تعمل على حماية المستهلك الالكتروني من أي نوع من أنواع الغش والتلاعبات التي قد تصادفه في ظل هذه المعاملات
Description: In the shadow of a free economy and the control of market mechanisms, consumers become subject of manipulation of their interests and attempts to be disloyal and déceive them, especially the light of electronic commerce. The product may overlook the safety and security of the consumer by making it unrealistic. Therefore, through this study, we aim to identify the reality of electronic commerce in Algeria and try to find the most important means and methods to protect the electronic consumer from any kind of fraud and manipulation that may be encountered in the light of these transactions.
URI: http://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/203
Appears in Collections:Business and management economics

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
46.pdf1,64 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.