Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/1885
Title: جودة الموقع الإلكتروني وتأثيره على قرار الشراء - دراسة حالة طلبة معهد العلوم الاقتصادية والتجارية وعلوم التسيير
Other Titles: تخصص " تسويق الخدمات "
Authors: عدنان, سعادي
Keywords: الجودة، جودة الموقع الإلكتروني، الموقع الإلكتروني، التأثير، ق ا رر الش ا رء.
Quality, website quality, website, impact, purchase decision
Issue Date: Jun-2022
Publisher: university center of abdalhafid boussouf - MILA
Abstract: تهدف هذه الد ا رسة إلى قياس مدى تأثير جودة الموقع الالكتروني على الق ا رر الش ا رئي للمستهلك في عينة من مستخدمي المواقع الإلكترونية في الجامعة. قمنا باستخدام استمارة تم توزيعها على عينة قدرت ب 51 طالب من مستخدمي الموقع الإلكتروني، وقد توصلنا إلى أن كل بعد من أبعاد الم وقع الإلكتروني )المحتوى، التنظيم، التصميم وسهولة التعامل( تؤثر إيجابا على م ا رحل عملية اتخاذ الق ا رر الش ا رئي، أكثر من ذلك، اكتشفنا أن التأثير الأكبر يكون على بعد جودة التصميم وخلصنا إلى أهمية التعامل في المواقع الإلكترونية كعنصر بارز في التأثير؛ من خلال وج وب توفير الخدمة دون انقطاع وتأهيل العاملين في المواقع على حل المشاكل التي تواجه العملاء من أجل خلق الثقة لديهم ومن أجل تك ا رر عملية الش ا رء. يدعو هذا البحث إلى تعميق المعرفة أكثر حول الق ا رر الش ا رئي للمستهلك في الم وقع الإلكتروني، خصوصا منها ما يتعلق بتأثير الجماعات الرقمية والكلمة المنقولة والتنظيم وتحديث المحتوى وجودته وبالتالي يساهم في الإرتقاء والتطوير والجذب عبر المواقع الإلكترونية .
Description: This study aims to measure the extent to which the quality of the website affects the consumer's purchasing decision in a sample of users of the websites at the University. We used a form distributed to an estimated sample of 51 website users, and we have determined that each dimension of the website (Content, organization, design and ease of dealing) has a positive impact on the stages of the procurement decision-making process. Moreover, we have discovered that the greatest impact is far from the quality of the design and have concluded the importance of dealing with websites as a prominent element of impact; By providing uninterrupted service and qualifying site workers to solve problems facing customers in order to create confidence in them and in order to repeat the procurement process. This research calls for deeper knowledge about the consumer's purchasing decision on the website, especially with regard to the influence of digital groups, word transmitted, organizing and updating content and its quality, thereby contributing to the upgrading, development and attraction of websites
URI: http://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/1885
Appears in Collections:Business and management economics

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
جودة-الموقع-الإلكتروني-وتأثيره-على-قرار-الشراء.pdf4,38 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.