Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/1880
Title: العوامل المؤثرة على التسعير الدولي في الشركات المصدرة -دراسة حالة مؤسسة سويعدي للتصدير
Other Titles: تخصص " تسويق الخدمات "
Authors: خديجة, بوقطة
Keywords: التصدير، الشركات المصدرة، سياسة التسعير الدولي
export, exopting companies, international pricing policy
Issue Date: Jun-2022
Publisher: university center of abdalhafid boussouf - MILA
Abstract: تهدف الد ا رسة إلى التعرف على العوامل المؤثرة على التسعير الدولي في الشركات المصدرة. وللوصول الى نتائج معبرة، وتحقيق أهداف البحث، تم الاعتماد على مقاربة كيفية للبحث، حيث اللجوء إلى المقابلات النصف موجهة مع مدير المؤسسة المكونة للعينة من أجل جمع البيانات، كما تم الاستنجاد بتقنية د ا رسة الحالة وتحليل المحتوى لتحليل البيانات المتحصل عليها. حيث تم اج ا رء د ا رسة ميدانية هدفت الى التعرف على العوامل الداخلية والخارجية المؤثرة على سياسة التسعير الدولي لذا مؤسسة سويعدي للتصدير –زغاية-، وقد توصلت الد ا رسة الى عدة نتائج أهمها أن ارتفاع التكاليف وزيادة المنافسة من أهم معوقات تدويل نشاط المؤسسة في الخارج بالإضافة الى وجود متغي ا رت داخلية وخارجية تؤثر على سياسة التسعير بالمؤسسة كان أهمها البيئة القانونية )الحواجز الجمركية(.
Description: This study aims to identify the various factors that can affect the international pricing policy in exporting companies. In order to reach expressive results, and achieve the objectives of the research, a qualitative approach of research was adopted, and half-directed interviews were used with the directors of the compny of the sample in order to collect data. The case study and content analysis technique was also used to analyze the data obtained. A field study was conducted aimed at identifying the internal and external factors affecting the international pricing policy in the Suwaidi exporting company- Zaghaya -. The study reached several results, the most important of which is that high costs and increased competition are among the most important obstacles to the internationalization of companies, in addition to the presence of internal and external variables that affect the institution’s pricing policy, the most important of which is the legal environment (customs barriers).
URI: http://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/1880
Appears in Collections:Business and management economics



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.