Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/1877
Title: اثر تطبيق التسويق الاجتماعي لمتعامل الاتصالات (موبيليس) على اتجاهات المستهلك الجزائري
Other Titles: تخصص " تسويق الخدمات "
Authors: شعيب, بوبريدعت
Keywords: التسويق الاجتماعي، أبعاد التسويق الاجتماعي، اتجاىات المستيمك الج ا زئري، مؤسسة موبيميس.
social marketing, social marketing dimensions, directions of the algerian customer, Fondation Mobilis
Issue Date: Jun-2022
Publisher: university center of abdalhafid boussouf - MILA
Abstract: ىدفت الد ا رسة الى إب ا رز أىمية تطبيق أنشطة التسويق الاجتماعي بقضياه المتمثمة في دعم أف ا رد المجتمع والعوزين، الصحة والسلامة، والقضايا المتعمقة ب ف راىية المجتمع والبيئة، وكذلك تحديد أثر تطبيقيا عمى اتجاىات المستيمك الج ا زئري في المؤسسات الخدمية )موبيميس(، ومن أجل تحقيق ىذه الأىداف قمنا بد ا رسة ميدانية من خلاليا تم توزيع 400 استبيان موجو الى عدد من زبائن متعامل الاتصالات موبيميس، وقد تم تحميل معطيات الد ا رسة باستخدام برنامج الحزم الإحصائية لمعموم الاجتماعية (spss) ، ومجموعة من الأساليب الإحصائية كمعامل الارتباط بيرسون والمتوسطات الحسابية ونموذج الانحدار البسيط. وقد توصمت الد ا رسة الى مجموعة من النتائج أىميا: وجود أثر ذو دلالة إحصائية لمتسويق الاجتماعي عمى اتجاىات المستيمك الج ا زئري من وجية نظر زبائن متعاممي الاتصالات موبيميس، حيث بمغت درجة الارتباط بين المتغيرين 44.4 % . وقد اوصت الد ا رسة بضرورة تصميم نظام لإدارة التسويق الاجتماعي من شأنو مساعدة المؤسسات الخدمية في التأثير عمى اتجاىات المستيمك الج ا زئري، مع ضرو رة العمل عمى تدريب الكفاءات البشرية في المجال.
Description: The study aims at highlighting the importance of applying the pratices of social marketing as well as its issues. These include supporting the members of the society, the poor, health and safety, in addition to the comfort of the members of the society and the environment. The study also aims to specify the implications of applying such pratices on the of the Algerian consumer in the service enterpris (mobilis). In order to achieve these goals, we have undertaken a study in which 400 questionaires were distributed to a number of users of mobilis. The results of the study were analysed through the programme of statistical colleection of social sciences and a number of staistical techniques as the conecction factor and calculating means and the model of simple decline. The main results that the study has achieved include - there is an impact of a statistical meaning for social marketing on the attitudes of the algerian consumer from the point of view the users of mobilis 44.4%. The implications of the study include the significance of designing a system for managing social marketing that may help mobilis enterprise affect the behavioural diretions of the algerian customer. It is also important to work on training people in the field.
URI: http://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/1877
Appears in Collections:Business and management economics



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.