Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/1710
Title: | لغة التدريس في الجامعات وتأثيراتها |
Other Titles: | The language of instruction in universities and its effects |
Authors: | أحمد, موهوب |
Keywords: | اللغة ،التعليم، تطوير، استخدام ، استيعاب the language, education , development, use ,absorb. |
Issue Date: | 31-Dec-2021 |
Publisher: | university center of abdalhafid boussouf - MILA |
Series/Report no.: | المجلد1 العدد 2; |
Abstract: | لغة التعليم في المؤسسات أو الأطوار التعليمية المختلفة مرآة الأمة والمجتمع،وهي المسألة التي سال عليها الحبر كثيرا في الأونة الأخيرة،نظر لأهميته من ناحية الحفاظ على مقومات الأمة ودينها،والتمسَك بالطريقة الأمثل لاستيعاب الدروس والمحاضرات،وهي القضية التي شغلت الكثير من أساتذة الجامعات والمهتمين بتطوير التعليم العالي،وعلى الرغم من اتفاق الأكثرية على ضرورة التدريس باللغة الفرنسية أو الانجليزية ،فلا يزال عدد من أساتذة الجامعات يعارض هذا الإجماع،لأهمية استخدام اللغة العربية في التعليم الجامعي،ورغبة نسبة كبيرة من الأساتذة والطلاب في ذلك،مع تفاوت ملحوظ في نسب المؤيَدين لاستخدامها من دراسة لأخرى ،ومن فترة زمنية لأخرى أيضا |
Description: | The instruction language in the various educational institutions or the multiple learning stages is the mirror of the nation and society, and it is a highlighted issue recently, due to its importance in terms of preserving the nations foundation and religion, and adhering to the best way to absorb lessons and lectures, an issues that has occupied many university professors and those interested to develop higher education, and despite the majorities agreement on the necessity of teaching in fresh or English, a number of university professors still insist of using the Arabic language in university education. |
URI: | http://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/1710 |
ISSN: | 2773-2797 |
Appears in Collections: | Literature and foreign languages |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
لغة التدريس في الجامعات وتأثيراتها87-94.pdf | 553,61 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.