Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/171
Title: السعر الأخضر وأثره على قرار الشراء لدى المستهلك النهائي
Other Titles: The green price and its effect on the purchasing decision of the final consumer
Authors: إلياس, شاهد
Keywords: سلوك المستهلك، المستهلك الأخضر، التسویق الأخضر، المزیج التسویقي الأخضر، السعر الأخض
consumer behavior, green consumer, green marketing, green marketing mix, green price
Issue Date: Jun-2017
Publisher: Abdelhafid Boussouf University centre- Mila
Series/Report no.: 05;
Abstract: في ظل زیادة الوعي البیئي لدى العدید من المستهلكین وزیادة نشاط الحركات الاستهلاكیة وظهور المستهلكین الخضر أصبح المستهلك محور تطویر المنتجات الخضراء، إذ یبدأ المسوق بالتعرف على حاجات ورغبات المستهلكین، ثم بعد ذلك یقوم بوضع الاستراتیجیات اللازمة لتلبیة هذه الحاجات على أفضل وجه لتحقیق أهداف المؤسسة، وهو ما یوجب دراسة سلوكات المستهلكین اتجاه المنتجات الخضراء، ویعتبر السعر و القرارات المتعلقة به والمتمثلة في تحدید دور التسعیر وأهدافه، وتحدید السیاسة السعریة المناسبة من أصعب القرارات التي تواجه رجال التسویق، لأنها یجب أن تأخذ بعین الاعتبار المستهلك من جهة، وأن تحقق من جهة أخرى أهداف المؤسسة بالتكامل مع باقي عناصر المزیج التسویقي، وتهدف هذه الدراسة إلى تحلیل سلوك المستهلك الأخضر ومدى تأثره بالأسعار الخضراء، وتوصلت إلى أن المستهلك الأخضر هو مستهلك صدیق للبیئة ومستعد لدفع قیمة زائدة للحصول على منتجات خضراء
Description: With the increasing environmental awareness of many consumers and increasing the activity of consumer movements and the emergence of green consumers, consumers become the focus of the development of green products, as the marketer begins to identify the needs and desires of consumers, and then devises strategies to meet these needs best to achieve the objectives of the institution, It is necessary to study the behavior of consumers towards green products, The price and decisions related to determining the role of pricing and its objectives, and determining the appropriate price policy of the most difficult decisions facing marketing men, because it must take into account the consumer on the one hand, and on the other achieve the objectives of the institution in integration with the rest of the elements of the marketing mix, This study analyzes green consumer behavior and its impact on green prices, and concludes that the green consumer is an environmentally friendly consumer and is willing to pay extra value for green products.
URI: http://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/171
ISSN: 2392-5361
Appears in Collections:Business and management economics

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
د- إلياس شاهد.pdf6,79 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.