Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/1684
Title: اثر ضغوط العمل على جودة الخدمات في المؤسسة الصحية
Authors: حسام, بن لخضر
Issue Date: Sep-2021
Publisher: Abdelhafid boussouf university Centre mila
Citation: تخصص "إقتصاد نقدي وبنكي"
Abstract: هدفت هذه الد ا رسة إلى التعرف على أثر ضغوط العمل على جودة الخدمات في المؤسسة الصحية بميلة، ولتحقيق أهداف الد ا رسة واختيار فرضياتها ثم تصميم استمارة استبيان موجهة إلى الأطباء والممرضين العاملين بالمؤسسة محل الد ا رسة، وقد بلغ عدد أف ا رد العينة 68 مفردة، وتم اعتماد المنهج الوصفي من خلال التحليل الإحصائي الوصفي لوصف وتحليل بيانات الد ا رسة واختيار فرضياتها باستخدام برنامج ) spss (، وخلصت نتائج الد را سة إلى شعور أفرا د العينة بضغوط عمل مرتفعة ناجمة عن ضغوط العمل بسبب فيروس كورونا، ولهذه الضغوط أثر سلبي على جودة الخدمة الصحية
Description: The aim of this study is to identify the sources of work pressure their impact on the quality of the health service frome the perspective of workers in public hospital Maghlaoui brothers Hospital, and to achieve the objectives of the stuety and test assumptions questionnaire is disigned froms recover them 68 valid from of statistical nalyses, the descriptive assumptions by using (spss), the sumple nembers feeling of high work pressures due to the corona virus, and this pressure has a negative impact on the quality of the health service
URI: http://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/1684
Appears in Collections:Business and management economics



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.