Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/1627
Title: السعر الأخضر وأثره على قرا ر الشراء لدى المستهلك النهائي
Other Titles: The green price and its effect on the purchasing decision of the final consumer.
Authors: د-إلياس, شاهد
Keywords: سلوك المستهلك، المستهلك الأخضر، التسویق الأخضر، المزیج التسویقي الأخضر، السعر الأخضر
consumer behavior, green consumer, green marketing, green marketing mix, green price
Issue Date: Jun-2017
Publisher: Abdelhafid boussouf university Centre mila
Series/Report no.: العدد05;
Abstract: في ظل زیادة الوعي البیئي لدى العدید من المستهلكین وزیادة نشاط الحركات الاستهلاكیة وظهور المستهلكین الخضر أصبح المستهلك محور تطویر المنتجات الخضرا ء، إذ یبدأ المسوق بالتعرف على حاجات و رغبات المستهلكین، ثم بعد ذلك یقوم بوضع الاست ا رتیجیات اللازمة لتلبیة هذه الحاجات على أفضل وجه لتحقیق أهداف المؤسسة، وهو ما یوجب د ا رسة سلوكات المستهلكین اتجاه المنتجات الخض ا رء، ویعتبر السعر و الق ا ر ا رت المتعلقة به والمتمثلة في تحدید دور التسعیر وأهدافه، وتحدید السیاسة السعریة المناسبة من أصعب الق ا ر ا رت التي تواجه رجال التسویق، لأنها یجب أن تأخذ بعین الاعتبار المستهلك من جهة، وأن تحقق من جهة أخرى أهداف المؤسسة بالتكامل مع باقي عناصر المزیج التسویقي، وتهدف هذه الد ا رسة إلى تحلیل سلوك المستهلك الأخضر ومدى تأثره بالأسعار الخضرا ء، وتوصلت إلى أن المستهلك الأخضر هو مستهلك صدیق للبیئة ومستعد لدفع قیمة ا زئدة للحصول على منتجات خضرا ء
Description: With the increasing environmental awareness of many consumers and increasing the activity of consumer movements and the emergence of green consumers, consumers become the focus of the development of green products, as the marketer begins to identify the needs and desires of consumers, and then devises strategies to meet these needs best to achieve the objectives of the institution, It is necessary to study the behavior of consumers towards green products, The price and decisions related to determining the role of pricing and its objectives, and determining the appropriate price policy of the most difficult decisions facing marketing men, because it must take into account the consumer on the one hand, and on the other achieve the objectives of the institution in integration with the rest of the elements of the marketing mix, This study analyzes green consumer behavior and its impact on green prices, and concludes that the green consumer is an environmentally friendly consumer and is willing to pay extra value for green products.
URI: http://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/1627
ISSN: 2392 - 5361
Appears in Collections:Business and management economics



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.