Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/1601
Title: | توظيف الرقمنة كالية لتحسين جودة التعليمات |
Other Titles: | دراسة في الإستراتيجيات والمعوقات إبتدائيات ميلة أنموذجا |
Authors: | منال , رويبح , خميسيعائشة |
Keywords: | التعليم - الرقمنة - الوسائل الحديثة Education - digitization - modern means. |
Issue Date: | Sep-2021 |
Publisher: | Abdelhafid boussouf university Centre mila |
Citation: | تخصص: لسانيات تطبيقية |
Abstract: | تناولت الد را سة التي قمنا بها " توظيف الرقمنة كآلية لتحسين جودة التعممات، د ا رسة في الإست ا رتيجيات و المعوقات. ابتدائيات ولاية ميمة "أنموذجا"، حيث هدفت إلى إبرا ز دور الوسائل الحديثة في تحسين جودة التعمم، واعتماد أسموب التعميم الرقمي الناتج عن التطور التكنولوجي إذ يعتبر التعمم الرقمي من أهم الأساليب الحيوية المعتمدة في عممية التعمم خاصة في مواجهة أزمة كورونا. ومن منطمق أهمية هذا النوع التعليمي سعى بحثنا هذا إلى د را سته من حيث التعليم في ظل الوسائل الحديثة والرقمنة من حيث المصطلح والقضايا |
Description: | Our study dealt with "Using digitization as a mechanism to improve the quality of learning, a study of strategies and obstacles. The beginnings of Mila as a model", as it aimed to highlight the role of modern means in improving the quality of learning, and to adopt the digital education method resulting from technological development, as learning Digital is one of the most important vital methods adopted in the learning process, especially in the face of the Corona crisis, and out of the importance of this educational type, this research sought to study it in terms of education in light of modern means and digitization in terms of terminology and issues. |
URI: | http://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/1601 |
Appears in Collections: | Arabic language and literature |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
توظيف الرقمنة كآلية لتحسين جودة التعلمات.pdf | 6,76 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.