Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/1597
Title: تعلیمیة أصوات اللغة العربیة في مرحلة الإصلاح التربوي سنة أولى ابتدائي أنموذجا
Authors: مریم, غربوج
Keywords: طرا ئق التدریس، تعلیمیة أصوات، فهم المنطوق، الحرف  عیوب النطق، سنة أولى ابتدائي
ways of teaching- learning phonetics, the sound first grade primary school- fears of pronunciation
Issue Date: Sep-2021
Publisher: Abdelhafid boussouf university Centre mila
Citation: تخصص: لسانيات تطبيقية
Abstract: تعتمد تعلیمیة أصوات اللغة العربیة لدى تلامیذ السنة أولى ابتدائي، على طریقة نطق وٕاخ ا رج الحرف، وكیفیة إد ا ركه إد ا ركا جیدا من خلال وكتابته. فتعلیمیة الصوت في المرحلة الابتدائیة خاصة لدى تلامیذ السنة أولى ابتدائي مهّدت لهم الطریق في تعلم الحروف العربیة خاصة مع ظهور الطریقة الجدیدة في تدریس "الحرف" والمطبق وفق المنهاج التربوي الجدید ألا وهو المنهج الصوتي الذي یعتمد على كیفیة وطریقة تعلیم الحرف تدریجیا، إضافة إلى ذلك المعلم الذي یعدّ بمثابة المحرك الأساسي والعنصر الفعال في العملیة التعلیمیة، أما المتعلم فهو مكمل لدور المعلم وهو التعلم. انطلاقا من هذا یأتي هذا البحث لیلقي الضوء على العدید من أسالیب، وطرا ئق لتعلیم الصوت لدى تلامیذ السنة أولى ابتدائي
Description: Arabic phonetics for first year primary school pupils is based on the right pronunciation of the letter and its recognition through writing. Teaching phonetics to primary school children especially first grade pawed the way to learn the Arabic alphabet especially with the emergence of the new way of teaching the letter progress lively not to mention the teacher who is considered as the monition in the learning process whereas the learner completes the teachers role which is teaching. Infect, this research highlig hated the ways and the methods of teaching "the sound" to its grade primary school pupils .
URI: http://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/1597
Appears in Collections:Arabic language and literature

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
تعلیمیة أصوات اللغة العربیة في مرحلة الإصلاح.pdf2,09 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.