Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/1566
Title: اكتساب اللغة الأولى عند أطفال ذوي الاحتياجات الخاصة ودور التكنولوجيات الحديثة في تعليمهم
Other Titles: المركز النفسي البيداغوجي للأطفال المعاقين ذهنيا الشهيد حمزاوي - الطيب ميلة أنموذجا
Authors: أميرة, زعواني, بوديس روميساء
Issue Date: Sep-2021
Publisher: Abdelhafid boussouf university Centre mila
Citation: تخصص: لسانيات تطبيقية
Abstract: تتوقف مرحلة الاكتساب اللغوي عند أطفال ذوي الاحتياجات الخاصة على تأثير عدة عوامل فإن أي عجز أو اضط ا رب يتعرض له الطفل يعرقل النمو الطبيعي لاكتسابه اللغة. فالنمو اللغوي يختلف من طفل إلى آخر، بحيث هناك أطفال عاديين يتقنون لغتهم بسهولة وتهدف مناهج تدريسهم إلى تحقيق مها ا رت لغوية عالية تختلف من مستوى إلى آخر فتجدهم لا يصابون بانطواء على غ ا رر أطفال ذوي الاحتياجات الخاصة نجدهم منعزلين إلى حد ما وتهدف مناهج تدريسهم إلى حد أقصى تعريفهم على الإسم واللقب والمفردات البسيطة التي يحتاجونها للاندماج في المجتمع وتلبية حاجياتهم هذا الذي يعود إلى صعوبة تقريب مفاهيم لديهم وصعوبات أخرى مما أدى بالمربين الاستعانة بالوسائل التكنولوجية الحديثة ولما لها من دور فعال في تربية وتوجيه الفرد بما فيها من تأثير مباشر في اكتساب وتعليم اللغة
Description: The stage of language acquisition for children with special needs depends on several factors. Any disability or disorder that the child is exposed to hampers the normal development of language acquisition. Linguistic development differs from one child to another. There are ordinary children who master their language easily, and their teaching curricula aims to achieve high language skills that vary from one level to another, so you find that they do not become introverted. Unike children with special needs, we find them isolated to some extent and their curricula aims at knowing their names , surnames, and simple vocabulary that they need to integrate into society and meet their needs. This may be due to the difficulty of their concepts and other difficulties, which led educators to use modern technological means as thay have an effective role in raising and guiding the individual, and their direct impact on language acquisition and teaching
URI: http://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/1566
Appears in Collections:Arabic language and literature



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.