Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/1564
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorابتسام, بن عبد القادر-
dc.date.accessioned2022-02-20T10:11:44Z-
dc.date.available2022-02-20T10:11:44Z-
dc.date.issued2021-09-
dc.identifier.citationتخصص: لسانيات تطبيقيةen_US
dc.identifier.urihttp://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/1564-
dc.descriptionThe textbook “interesting” embodies education programs, and if so it is knowledge code that links the student to past and social reality through the texts dealt with in it, which are based on the textual approach in order to reach the desired efficiency, from this point of view comes the role of the communicative text in explaining and interpreting the phenomenon the linguistics dealt with bay literary text and from here comes our research in a problematic treatment and we called it: “the problem of teaching the communicative text in the light of the competency approach for the first year of education a common trunk of etiquette as a model”.en_US
dc.description.abstractيجسد الكتاب المدرسي "المشوق" برا مج التعليم، وان كان كذلك فهو عبارة عن مدونة معرفية تربط التلميذ بماضيه وواقعه الجتماعي، من خلال النّصوص المتناولة فيه، والتي تقوم على وفق المقاربة النّصية، بغية الوصول إلى الكفاءة المرجوة، من هذا المنطلق يأتي دور النّص التواصلي في شرح وتفسير الظاهرة اللغوية التي عالجها النّص الأدبي، و من هنا يأتي بالكفاءات للسنة الأولى من التعليم الثانوي جذع مشترك آداب أنموذجاen_US
dc.language.isoaren_US
dc.publisherAbdelhafid boussouf university Centre milaen_US
dc.subjectكتاب المشوق، المقاربة النّصية، المقاربة بالكفاءات، النّص التواصليen_US
dc.subjectInteresting Book, Textual Approach, The Competency Communicative Texten_US
dc.titleإشكالية تعليم النّص التواصلي في ضوء المقاربة بالكفاءات السنة الأولى من التعليم الثانوي جذع مشترك آداب أنموذجاen_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Arabic language and literature



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.