Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/151
Title: الابتكار في الإعلان عبر مواقع التواصل الاجتماعي – دراسة الإعلانات الأجنبیة والوطنیة
Other Titles: Advertising Innovation across social networks - a study of foreign and national ads -
Authors: فواز, واضح, شين الخثير
Keywords: الإعلان، الإبتكار، الإعلان الإبتكاري، مواقع التواصل الإجتماعي
advertising, innovation, advertising innovation, social networks
Issue Date: Dec-2016
Publisher: Abdelhafid Boussouf University centre- Mila
Series/Report no.: 04;
Abstract: تناولت هذه الدراسة موضوعا من أهم مواضیع التسویق ألا وهو موضوع الإبتكار في الإعلان عبر مواقع التواصل الإجتماعي، على اعتبار أن هذا الأسلوب في الإعلان یعد من الأهمیة بمكان بالنسبة للمؤسسات المبتكرة التي تسعى للتعریف بمنتجاتها وخدماتها، والوصول إلى اكبر شرائح السوق المحلي والدولي، معتمدة بذلك على مختلف وسائل الإتصال خاصة ما تعلق بالتكنولوجیا الحدیثة، ونظرا إمكانیة الوصول إلى أكبر شرائح السوق عن طریق مواقع التواصل الإجتماعي التي أصبحت تستقطب ملایین المستعملین لها، فقد إرتأت معظم المؤسسات استعمالها للإعلان التسویقي وفق طرق تكنولوجیة مبتكرة، وقد تناولنا في مداخلتنا هذه إستقراء لواقع الإعلان التسویقي لبعض المؤسسات، لنتوصل في النهایة إلى نتیجة مفادها إمكانیة الوصول إلى قطاعات سوقیة كبیرة عن طریق هذا النوع من الإعلان، هذا بالإضافة إلى الإستفادة من وفورات التكالیف مقارنة بأسلوب الإعلان التقلیدي
Description: This study dealt with one of the most important topics of marketing, namely advertising innovation through social networks, on the grounds that this method of advertising is important for innovative institutions that seek to introduce its products and services, and access to the largest domestic and international market segments, relying on various means of communication especially those related to modern technology, and given access to larger market segments through social networks which are attracting millions of users, most institutions have considered its use to advertise catalog in accordance with the technological innovative ways, we have dealt in our paper with the induction of the reality of the marketing advertising for some institutions, to reach at the end to the conclusion that access to a significant market sectors through this kind of advertising, in addition to the benefit from the cost savings compared to the traditional advertising style.
URI: http://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/151
ISSN: 2392-5361
Appears in Collections:Business and management economics

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
واضح.pdf4,05 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.