Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/1503
Title: دور تكنولوجيا المعلومات والاتصال في تعزيز الميزة التنافسية في شركات التأمين
Other Titles: SAAدراسة حالة وكالة ميلة
Authors: دنيا, مقيمح
Issue Date: Sep-2021
Publisher: Abdelhafid boussouf university Centre mila
Citation: تخصص " إقتصاد نقدي وبنكي "
Abstract: تهدف هده الد را سة إلى تحديد دور تكنولوجيا المعلومات والاتصال في تعزيز الميزة التنافسية للمؤسسة إ ذ أن وجود هده التكنولوجيا في المؤسسة تعد شرط أساسي لتحسين التنافسية وسيتم تحديد الدور من خلال د ا رسة مدى ارتباط تكنولوجيا المعلومات وا لاتصال بأبعاد التنافسية، )التكلفة، الجودة، التسليم، الإبدا ع، المرونة( إ ذ اتضح أن هناك علاقة ار تباط بين تكنولوجيا المعلومات والاتصال وأبعاد التنافسية وهدا يقودنا إلى أن التنافسية تستمد قوتها كجانب رئيسي من تكنولوجيا المعلومات والاتصال حيث نخلص في نهاية الأمر بضرورة استغلال تكنولوجيا المعلومات والاتصال في تحسين تنافسية المؤسسة بشكل يضمن الاستم ا ررية الفعلية للمؤسسة
Description: This study aims to determine the role of ICT in enhancing the competitive advantage of the enterprise as the presence of such technology in the enterprise is a prerequisite for improving competitiveness and the role will be determined by examining the extent to which ICT is linked to competitive dimensions, (cost, quality, delivery, creativity, flexibility) as it turns out that there is a correlation between ICT and competitive dimensions and this leads us to the fact that competitiveness derives its strength as a key aspect of ICT where we eventually conclude the need for Exploit ICT to improve the competitiveness of the organization in a way that ensures the actual continuity of the organization
URI: http://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/1503
Appears in Collections:Business and management economics



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.