Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/140
Title: التسويق الشبكي بين حقيقة الربح وبيع الوهم
Other Titles: Qnet حالة مؤسسة
Authors: سفيان, بن عبد العزيز, بن علي محمد
Keywords: تسويق شبكي، تسويق هرمي، عمولات ، شبكة الموزعين
network marketing, Multi-level marketing , commissions, , network of distributors, customers.
Issue Date: 24-Apr-2018
Publisher: Abdelhafid Boussouf University centre- Mila
Series/Report no.: ;03
Abstract: دف هذه الدراسة إلى الإشارة إلى أحد الأبعاد الجديدة في التسويق ممثلا في التسويق الشبكي والذي وتبعا لتزايد الإنفتاح العالمي 􀄓 وغيرها وقد لقي إقبالا كبيرا 􀊮 تمعات العربية قادما من دول أسيوية كماليز 􀄐 والتنافسية الدولية وعولمة الاسواق، انتشر مفهومه في كل ا تمع، وقد 􀄐 خاصة من فئة الشباب لما يعد به من حوافز وعمولات مغرية ليشكل طريقة سهلة لكسب المال لدى شريحة معتبرة في ا تي هذه الدراسة لمحاولة 􀏦 ر جدلا واسعا حول مصداقيته وشرعيته الدينية من جهة وحول فائدته الاقتصادية من جهة أخرى ، وعليه 􀊬 أ إزالة الغموض عن مفهوم التسويق الشبكي وتبسيط أهم مرتكزاته لتختتم بواقع وحقيقة الربح منه
Description: This study shed lights on one of the recently well-spread types of marketing which is network marketing, That according to the global openness and the international competitiveness draws it’s way to the Arabic world coming from Asian countries, Malaysia in perticular. Network marketing attracts young people in this region Due to the easy profit making and the decent rewards it provides, however, network marketing opens up more than an issue about its religious legitimacy and the economic value of it as well as the credibility that comes after it, therefore, this study carries out an investigation on what the concept of the network marketing is, clarifying the merits of if and the ways it’s executed and ther realite of Profit from this method.
URI: http://172.30.82.82:80/jspui/handle/123456789/140
Appears in Collections:Business and management economics

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
200.pdf901,75 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.