Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/1358
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorسارة, حمامي, بوقطايةسعيدة-
dc.date.accessioned2021-11-28T10:18:20Z-
dc.date.available2021-11-28T10:18:20Z-
dc.date.issued2021-09-
dc.identifier.citationتخصص: لسانيات عربيةen_US
dc.identifier.urihttp://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/1358-
dc.descriptionThe Arabic language is the symbolic sound system where Arabs agreed and used it from the past in thinking expression, understanding, i.e, communication, so, sound consciousness in the first phase in Arabic language it enables the learner to recognize the language sounds and translate it to reading and writing codes. Our subject shed the light on,*The impact of sound consciousness to back up language skills third year primary as a mple.* This research study aims to show the impact of using sound awareness on developing language skills on the first phase third year primary learners in particular, in addition to know the way of learning language skills and how to acquire it considering listening, expression, reading, writing as arts of language, every learner tries to get a better understanding. This study shows the importance of the theme, as the inspiring sound is a skill language that we should teach it especially in the first period.en_US
dc.description.abstractاللغة العربية هي النظام الرمزي الصوتي الذي اتفق عليه العرب منذ القدم واستخدموه في التفكير والتعبير والتفاىم، واستخدموه أيضا في الاتصال والتواصل، ومن ىنا جاء اعتماد الوعي الصوتي في الطور الأول نظ ا ر لأىميتو في اكتساب المغة العربية وبالتالي اكتساب الميا ا رت المغوية بطريقة جيدة، إذ يمكن المتعمم من القدرة عمى معرفة الأصوات في المغة وبالتالي ترجمتيا إلى رموز مقروءة ومكتوبة، ولأنو تناولنا موضوعا يتعمق بالوعي الصوتي وأثره في تعزيز الميا ا رت المغوية –السنة الثالثة- أنموذجا-، كان اليدف من ىذه الد ا رسة استقصاء أثر استخدام الوعي الصوتي في تنمية الميا ا رت المغوية في الطور الأول وخاصة لدى متعممي السنة الثالثة ابتدائي، بالإضافة إلى معرفة ط ا رئق تعميم الميا ا رت المغوية وكيفية اكتسابيا باعتبار الاستماع التعبير الق ا رءة والكتابة فن من فنون المغة يسعى كل متعمم إلى اكتسابيا من أجل التحصيل الجيد، أما عن أىمية ىذه الد ا رسة فتظير من خلال أىمية ىذا الموضوع في ح د ذاتو، باعتبار الوحي الصوتي ميارة من الميا ا رت المغوية وجب الحرص عمى تدريسيا وبشدة في السنوات الأولى من الطور الأول.en_US
dc.language.isoaren_US
dc.publisheruniversity center of abdalhafid boussouf - MILAen_US
dc.subjectالوعي الصوتي، المها را ت اللغوية، الاكتسابen_US
dc.subjectSound awareness, language skills, acquisitionen_US
dc.titleالوعي الصوتي وأثره في تعزيز المها رات اللغويةen_US
dc.title.alternative-السنة الثالثة ابتدائي- أنموذجاen_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Arabic language and literature



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.