Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/1333
Title: التقويم التشخيصي ودوره في تفعيل عملية التعلم في المرحلة الابتدائية
Other Titles: -ابتدائية سفاري محمد -أنموذجا
Authors: خولة, ملاخ
Keywords: التقويم، التقويم التشخيصي، التعميم الابتدائي
Evaluation, diagnostic evaluation, primary education
Issue Date: Sep-2021
Publisher: university center of abdalhafid boussouf - MILA
Citation: تخصص: لسانيات عربية
Abstract: ىدفت هذه الد را سة إلى معرفة دور التقويم التشخيصي في تفعيل عملية التعلم لدى تلاميذ المرحلة الابتدائية، وىذا من خلال محاولة الإجابة عن الإشكالية الرئيسية التي مفادىا ما دور التقويم التشخيصي في تفعيل عممية التعمم ورفع مستوى التلاميذ في المرحمة الابتدائية؟ فالتقويم التربوي يعدّ مكونا رئيسيا لكل أنظمة التعميم باعتباره أداة فعالة في تحسين الأداء التعليمي، فلا تعليم بدون تقويم، ولا تقويم ناجح إلاّ بآليات وفنيات، إذ عن طريقو تقاس قدرة المتعمم المعرفية والاستيعابية، ومن ثم يمكن التمييز بين نقاط القوة والضعف في أي برنامج تعميمي في مختمف الم ا رحل التعميمية، وبخاصة مرحمة التعميم الابتدائي كونيا المبنة الأولى التي تبنى عمييا جميع م ا رحل التعميم الأخرى
Description: This study amid to know the role of the diagnostic evaluation in activating the learning process for the students if the primary – stage, and this is by trying to answer the main problem that is, what is the role of the diagnostic evaluation in activating the learning process stage? Educational evaluation is a major component of all ducation systems as it is an effective tool in improving educational performance. There is no education without evaluation, and there is no successful evaluation except with mechanisms. It is through a method that the learner's cognitive and absorptive ability is measured and then it is possible to distinguish between strength and weaknesses in any educational program in the various educational stage, which all other stages of education are built
URI: http://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/1333
Appears in Collections:Arabic language and literature



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.