Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/1332
Title: التطبيقات التعليمية ودورها في دعم الكفاءة العلمية للتلاميذ السنة الثالثة ابتدائي أنموذجا
Authors: حورية, بوفاغر, كنوش ريمة
Issue Date: Sep-2021
Publisher: university center of abdalhafid boussouf - MILA
Citation: تخصص: لسانيات عربية
Abstract: يهدف التعليم الابتدائي إلى تنمية شاملة في المجال الوجداني والحسي الحركي والمعرفي وإلى اكسابه المعارف والمها ا رت والقيم التي تؤهله إلى الاندماج بيئته أو تسمح له أيضا بمواصلة التعليم أو الانخراط في حياته اليومية وللتطبيقات التعليمية أهم ية كبيرة في تعليم وتعلم التلميذ وفي تكوينه السليم والمتكامل وفي دفعه للمشاركة الفعالة والإيجابية في العملية التعليمية التعلمية وتعتبر التطبيقات التعليمية بأنواعها اليد المساعدة للمعلم في تقديمه للدرس وإيصاله المعارف للمتعلم بطريقة تجعل المتعلم أو التلميذ المحور الفعال في العملية التعلمية، كما تساهم التطبيقات في ترسيخ ورفع مكتسباتهم ودعم كفاءتهم وتحقيق مردود د ا رسي جيد.
Description: Primary education aims at a comprehensive development of the educational and mobility, knowledge and skills and values that qualify him to integrate into his environment and also allow him to continue education and to engage in his daily life. Educational applications are of great importance in teaching and learning the student and in its proper and integrated configuration and in pushing for effective and positive participation in the learning educational process. Educational applications of all kinds of hand assisted the teacher in its submission of the lesson and the knowledge of the learner or the effective axis student in the educational process .Applications also contribute to the consolidation and lift their gains and support their efficiency and achieve a good dedication.
URI: http://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/1332
Appears in Collections:Arabic language and literature



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.