Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/1325
Title: أثر القرآن الكريم في تنمية مهارة الاستماع ماهر المعيقلي سورة الرحمان أنموذجا -
Authors: إيمان, قندولي, بن طاق سميرة
Keywords: أثر القرآن الكريم، ميارة الاستماع، ماىر المعيقلي، سورة الرحمان
Issue Date: Sep-2021
Publisher: university center of abdalhafid boussouf - MILA
Citation: تخصص: لسانيات عربية
Abstract: تهدف هذه المذكرة إلى تبيان أثر القرآن الكريم في تنمية ميارة الاستماع، إذ إن مهارة الإستماع من أهم المها ا رت في تعليم اللغة عامةوالقرآن الكريم خاصة، ويأتي في مقدمة الموضوع دور القرآن الكريم في تنمية مهارة الإستماع حيث تناولنا فيه المهارة اللغوية بين التنمية والاكتساب ومهارة الاستماع عند ابن خلدون وأهداف مهارة الاستماع وأهميتيا وأثر القرآن الكريم في تنميتيا، وكذلك تناولنا دراسة صوتية من خلال قراءة ماهر المعيقلي لسورة الرحمان، تضم الأصوات المهموسة والمجهورة واحصائها ودلالتها وأثرها، وعرضنا تجربة مخبرية تحصي مدى مساهمة عناصر العملية في إبراز الأثر السمعي للأصوات
Description: This note aims to show the impact of the Holy Qur’an in developing listening skill, as listening skill is one of the most important skills in teaching language in general and the Holy Qur’an in particular. At the forefront of the topic comes the role of the Holy Qur’an in developing listening skill, where we discussed the linguistic skill between development and acquisition and the listening skill of Ibn Khaldun The objectives of the listening skill and its importance and the impact of the Holy Qur’an on its development, as well as we dealt with an audio study through Maher Al-Muaiqly’s reading of Surat Al-Rahman, which includes the whispered and voiced voices, their count, their significance and their impact.
URI: http://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/1325
Appears in Collections:Arabic language and literature

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
أثر القرآن الكريم في تنمية مهارة الاستماع.pdf2,76 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.