Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/1291
Title: | الأنساق الثقافية في رواية "الديوان الإسبرطي" لعبد الوهاب عيساوي |
Authors: | إيمان, بوطابسو,زاوي وسيلة |
Keywords: | النقد الثقافي , الأنساق الثقافية , الديوان الإسبرطي, الحكم العثماني , الحملة الفرنسية cultural criticism, cultural patterns, the Spartan diwan, the ottoman governance, the French campaign |
Issue Date: | Sep-2021 |
Publisher: | university center of abdalhafid boussouf - MILA |
Citation: | تخصص: أدب حديث ومعاصر |
Abstract: | تناولنا في بحثنا الموسوم ب:الأنساق الثقافية في رواية ديوان " الإسبرطي " لعبد الوهاب عيساوي , فكرة الأنساق الثقافية المضمرة في رواية جزائرية , من خلال فصلين بحثين , جاء الفصل الأول نظريا ,تناولنا فيه مفهوم النقد الثقافي و مرجعياته أما الفصل الثاني فخصصناه لإكتناه أهم الأنساق الثقافية , وأهم هذه الأنساق التي يضمرها النص وتكشفها القراءة الواعية : النسق التاريخي والنسق الثقافي , والنسق الديني , ونسق الذكورة , والأنوثة , وغيرها من الأنساق المنغرسة في الخطاب الروائي . |
Description: | This study, entitled "Cultural Patterns in The Spartan Diwan Novel of Abd Al-Wahhab Issawi", examines the implicit cultural patterns in an Algerian novel in two chapters . The first chapter, which is a theoretical one, gives definition to the cultural criticism and its references. The second chapter is dedicated to investigate the major cultural patterns implied in the text that the conscious reading unveils. These patterns include: The historical, the cultural and the religious patterns beside the masculine and feminine patterns and other patterns that are penetrated in the literary discourse |
URI: | http://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/1291 |
Appears in Collections: | Arabic language and literature |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
الأنساق الثقافية في رواية الديوان الإسبرطي لعبد الوهاب عيساوي-مذكرة ماستر- أدب جزائري-إيمان بوطابسو ووسيلة زاوي.pdf | 17,66 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.