Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/1291
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorإيمان, بوطابسو,زاوي وسيلة-
dc.date.accessioned2021-11-11T09:31:45Z-
dc.date.available2021-11-11T09:31:45Z-
dc.date.issued2021-09-
dc.identifier.citationتخصص: أدب حديث ومعاصرen_US
dc.identifier.urihttp://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/1291-
dc.descriptionThis study, entitled "Cultural Patterns in The Spartan Diwan Novel of Abd Al-Wahhab Issawi", examines the implicit cultural patterns in an Algerian novel in two chapters . The first chapter, which is a theoretical one, gives definition to the cultural criticism and its references. The second chapter is dedicated to investigate the major cultural patterns implied in the text that the conscious reading unveils. These patterns include: The historical, the cultural and the religious patterns beside the masculine and feminine patterns and other patterns that are penetrated in the literary discourseen_US
dc.description.abstractتناولنا في بحثنا الموسوم ب:الأنساق الثقافية في رواية ديوان " الإسبرطي " لعبد الوهاب عيساوي , فكرة الأنساق الثقافية المضمرة في رواية جزائرية , من خلال فصلين بحثين , جاء الفصل الأول نظريا ,تناولنا فيه مفهوم النقد الثقافي و مرجعياته أما الفصل الثاني فخصصناه لإكتناه أهم الأنساق الثقافية , وأهم هذه الأنساق التي يضمرها النص وتكشفها القراءة الواعية : النسق التاريخي والنسق الثقافي , والنسق الديني , ونسق الذكورة , والأنوثة , وغيرها من الأنساق المنغرسة في الخطاب الروائي .en_US
dc.language.isoaren_US
dc.publisheruniversity center of abdalhafid boussouf - MILAen_US
dc.subjectالنقد الثقافي , الأنساق الثقافية , الديوان الإسبرطي, الحكم العثماني , الحملة الفرنسيةen_US
dc.subjectcultural criticism, cultural patterns, the Spartan diwan, the ottoman governance, the French campaignen_US
dc.titleالأنساق الثقافية في رواية "الديوان الإسبرطي" لعبد الوهاب عيساويen_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Arabic language and literature



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.