Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/1171
Title: دور الفيسبوك في تسويق المنتجات اليدوية للمرأة الماكثة بالبيت صفحة حراير ميلة
Authors: شبلة, بولفراخ,هريمي فوزية
Keywords: تسويق المنتجات اليدوية، التسويق الالكتروني، الفيسبوك، النساء الماكثات بالبيت
Marketing of handmade products, e-marketing, Facebook, women staying at home
Issue Date: Sep-2021
Publisher: university center of abdalhafid boussouf - MILA
Citation: تخصص " تسويق الخدمات "
Abstract: حاولت هذه الدراسة البحث في دور الفيسبوك في تسويق المنتجات اليدوية للمرأة الماكثة بالبيت، لمعرفة عادات وأنماط استخدام المبحوثات لصفحة حراير ميلة ودوافع استخدامها للصفحة في التسويق لمنتجاتها اليدوية، حيث اتبعنا منهج المسح، اعتمادا على العينة القصدية والتي قوامها 62 مفردة واللاتي يمثلن عضوات صفحة حراير ميلة، بحيث استخدمنا لاستجوابهن أداة الاستبيان الكتروني لجمع البيانات، ومن خلالها توصلنا إلى نتائج أهمها :انضمت - المبحوثات للصفحة من سنة إلى سنتين، و يقضين بين ساعة وساعتين كأقصى حد في عملية التصفح .تستخدم - عضوات صفحة حراير ميلة أسلوب إعلانات الصور الثابتة في الترويج لأعمالهن اليدوية ومن بين العوامل التي تساعدها في ذلك هو الصورة الجيدة في تقديم منتجاتها بحيث تجعل من المبحوثات يتجاوبن بشكل دائم مع هذه المنتجات . ساعدت - صفحة حراير ميلة العضوات في تحديد السعر المناسب للمنتجات التي ينشرنها من خلال الصفحة ذلك حسب جودة المنتجات مقابل المنتجات الأخرى وكذا حسب طلبات الزبائن . توفر - صفحة حراير ميلة لعضواتها المسوقات عبرها عدة طرق في توزيع منتجاتهم وإيصالها للزبون ومن بينها البيع المباشر )التوصيل يد بيد( بين المسوقة وزبوناتها
Description: This study attempted to research the role of Facebook in marketing handmade products for women staying at home, to find out the habits and patterns of respondents’ use of the “Hareer Mila” page and the motives for using the page in marketing. For its handmade products, where we followed the survey method, depending on the intentional sample of 62 individuals who represent the members of the Harir Mila page, so we used to interrogate them the electronic questionnaire tool to collect data, and through it we reached the most important results: - The respondents joined the page from one to two years, and they spend between one and two hours as a maximum in the browsing process. - The members of the Harir Mila page use the static image ads method to promote their handicrafts, and among the factors that help them in this is the good image in presenting their products so that the respondents are constantly responsive to these products. - The Mila Silk page helped the members determine the appropriate price for the products they publish through the page, according to the quality of the products versus other products, as well as according to customer requests. - The Harir Mila page provides its marketing members with several ways to distribute their products and deliver them to the customer, including direct selling (hand-to-hand delivery) between the marketer and her customers
URI: http://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/1171
Appears in Collections:Business and management economics



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.