Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/115
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorوسيلة, سبتي-
dc.date.accessioned2020-09-20T12:05:51Z-
dc.date.available2020-09-20T12:05:51Z-
dc.date.issued2018-04-24-
dc.identifier.urihttp://172.30.82.82:80/jspui/handle/123456789/115-
dc.descriptionThe communications and information révolution has lied to fondamental changes in the nature of the banking and Financial sector, Both in termes of the nombre of e-mails that are being communicated, the number of individuals using the Internet, Or business activities that are growing and connected to the Internet, Or even the number of crimes committed. Consumer protection in e-banking is a key objective that has been gaining increasing interest in the banking sector in recent years, Especially with the strengthening of international bodies and central banks to provide such protection, In 2011 the G20, through a dedicated team, developed the general principles for protecting financial institution clients, Based on these international principles, central banks in the UAE and Saudi Arabia have developed guidelines and procedures to provide consumer protection requirements in financial and e-banking services.en_US
dc.description.abstractأدت ثورة الاتصالات والمعلومات إلى ظهور تغيرات جوهرية في طبيعة عمل القطاع المصرفي والمالي، سواء من حيث عدد رسائل البريد الإلكتروني التي يتم تراسلها، أو عدد الأفراد المستخدمين لشبكة الإنترنت، أو الأنشطة التجارية الآخذة في النمو والمتصلة لإنترنت، أو حتى عدد الجرائم التي تتم ع برها. 􀊪 لقطاع المصرفي في السنوات الأخيرة 􀊪 هتمام متزايد 􀊪 وحماية المستهلك في الخدمات المصرفية الإلكترونية هدف رئيسي بدأ يحظى خصوصا مع تشديد الهيئات الدولية والمصارف المركزية على توفير هذه الحماية، ففي عام 2011 قامت مجموعة العشرين من خلال فريق مختص بوضع المبادئ العامة لحماية عملاء المؤسسات المالية، وانطلاقا من هذه المبادئ الدولية قامت المصارف المركزية في الإمارات والسعودية بتطوير إرشادات وإجراءات توفير متطلبات حماية المستهلك في الخدمات المالية والمصرفية الإلكترونية. الكلمات المفتاحية: خدمات مصرفية إلكترونية، حماية العملاء، هيئات رسميةen_US
dc.language.isoaren_US
dc.publisherAbdelhafid Boussouf University centre- Milaen_US
dc.subjectخدمات مصرفية إلكترونية، حماية العملاء، هيئات رسميةen_US
dc.titleدور الهيئات الرسمية في حماية مستهلك الخدمات المصرفية الإلكترونيةen_US
dc.title.alternativeالإمارات والسعودية أنموذجاen_US
dc.typeArticleen_US
Appears in Collections:Business and management economics

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
4.pdf885,84 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.