Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/1148
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorمحمد, بوحبل,حاج مخناشكمال-
dc.date.accessioned2021-11-04T12:38:01Z-
dc.date.available2021-11-04T12:38:01Z-
dc.date.issued2021-09-
dc.identifier.citationتخصص " تسويق الخدما ت "en_US
dc.identifier.urihttp://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/1148-
dc.descriptionThrough this study ,we tried to answer the main problem, which is to study the impcat of social factors on the direction of the Algerien consumer towards insurance services, relying on a questionnaire prepared in line with the goales of the study, and distributing it to a sample of community members from different groups that were chosen in an easy way. We are thus trying to find out whether these factors affect the consumer’s attitude towards the insurance service, and we have concluded through the analytical study that social factors do not affect the consumer’s attitude towards insurance services.en_US
dc.description.abstractحاولنا من خلال هذه الد ا رسة الإجابة على الإشكالية الرئيسية والتي تتمثل في د ا رسة أثر العوامل الاجتماعية في اتجاه المستهلك الج ا زئري نحو خدمات التأمين، معتمدين بذلك على استبيان تم إعداده بما يناسب مع أهداف الد ا رسة، وتوزيعه على عينة من أف ا رد المجتمع من مختلف الفئات تم اختيارها بصفة ميسرة، محاولين بذلك التوصل إلى معرفة هل هذه العوامل تؤثر على اتجاه المستهلك اتجاه خدمة التأمين، واستخلصنا من خلال الد ا رسة التحليلية أن الع وامل الاجتماعية لا تؤثر في اتجاه المستهلك نحو خدمات التأمين.en_US
dc.language.isoaren_US
dc.publisheruniversity center of abdalhafid boussouf - MILAen_US
dc.subjectالعوامل الاجتماعية، خدمات التأمين، المستهلكen_US
dc.subjectsocial factors, insurance services, consumeren_US
dc.titleأثر العوامل الاجتماعية في اتجاه المستهلك الجزائري نحو خدمات التأمينen_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Business and management economics



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.