Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/1147
Title: أثر الازدحام في متاجر التجزئة على رضا المشترين
Other Titles: حالة المراكز التجارية بمدينة ميلة
Authors: مهدي, بن زايد,تامنعمار
Keywords: الازدحام، رضا المستهلك، العوامل الموقفية، تحليل الانحدار.
crowding, consumer satisfaction, situational factors, regression analysis.
Issue Date: Sep-2021
Publisher: university center of abdalhafid boussouf - MILA
Citation: التخصص: تسويق الخدمات
Abstract: هدفت الد ا رسة إلى التعرف على مدى تأثير الازدحام على رضا وردود الفعل للمستهلكين داخل الم ا ركز التجارية، وتم إج ا رء د ا رسة ميدانية هدفت إلى معرفة أثر الازدحام بالم ا ركز التجارية )ميلة( وأثره على رضا المستهلكين، حيث شملت الد ا رسة عينة بحجم 244 مستهلك لخدمات هذه الم ا ركز التجارية، وتم تحليل البيانات المتحصل عليها باستخدام الأدوات الإحصائية المناسبة وقد توصلت الد ا رسة إلى أن الازدحام لا يؤثر بنسبة كبيرة على رضا المستهلكين، كما أن الازدحام لا ينتج عواطف سلبية لدى المستهلكين، وفي الأخير تم تقديم بعض التوصيات الهادفة إلى التأكيد على ضرورة معرفة أ ا رء المستهلكين حول الازدحام لما له من تأثير كبير على رضا المستهلكين
Description: The study aimed to identify the impact of crowding on the satisfaction and reactions of consumers within the malls, and a field study was conducted that aimed to know the impact of crowding in malls (Mila) and its impact on consumer satisfaction. The study included a sample size of 244 consumers of the services of these malls, and the analysis was The data obtained using the appropriate statistical tools. The study concluded that crowding does not significantly affect consumer satisfaction, and crowding does not produce negative emotions for consumers. Finally, some recommendations were made aimed at emphasizing the need to know onsumers’ opinions about crowding because of its significant impact. on consumer satisfaction
URI: http://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/1147
Appears in Collections:Business and management economics

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
أثر الازدحام في متاجر التجزئة على رضا المشترين.pdf1,89 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.