Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/1094
Title: دور الاستراتیجیة الاتصالیة في تحسین صورة المؤسسة
Other Titles: دراسة حالة اتصالات الجزائر میلة
Authors: أمال , بوعبد لله , صديقي وئام
Issue Date: Sep-2021
Publisher: university center of abdalhafid boussouf - MILA
Citation: تخصص " إدارة أعمال "
Abstract: تعالج هذه الد ا رسة موضوع دور الاست ا رتیجیة الاتصالیة في تحسین الصورة الذهنیة للمؤسسة الاقتصادیة وقد اخترنا مؤسسة اتصالات الج ا زئر میلة كأحد اهم المؤسسات الاقتصادیة لإج ا رء د ا رستنا وتطبیقها علیها وذلك من خلال تسلیط الضوء عن اهم العناصر والمتغی ا رت التي تساهم في اب ا رز ذلك ومحاولة التعرف على فعالیة الاست ا رتیجیة الاتصالیة في تحسین الصورة الذهنیة لها. وقد اعتمدنا في هذه الد ا رسة على المنهج الوصفي التحلیلي باتباع اسلوب د ا رسة حالة كأحد ابرز اسالیب المنهج، وقد استخدمنا الاستبیان كأداة أساسیة لجمع البیانات المتعلقة بالد ا رسة . وقد اشتمل موضوع الد ا رسة على فصلین ، حیث كان الفصل الاول خاص بالاطار النظري واعتمدنا فیه على اعطاء فكرة عن ادبیات الموضوع من خلال جملة من المفاهیم النظریة والعناصر الاساسیة المتعلقة بموضوع الد ا رسة، اما الفصل الثاني كان عبارة عن د ا رسة میدانیة حاولنا من خلاله تقریب الواقع محاولة منا لفهمه والوقوف على مدى دور الاست ا رتیجیة الاتصالیة في تحسین الصورة الذهنیة للمؤسسة الاقتصادیة واخد مؤسسة اتصالات الج ا زئر بمیلة كنموذج وتحلیل بیئة المؤسسة، ومن ثم الاجابة على الفرضیات المصاغة بالإضافة الى تقدیم النتائج المتوصل الیها في خاتمة البحث
Description: This study deals with the issue of the role of the communication strategy in improving the mental image of the economic institution. By highlighting the most important elements and variables that contribute to highlighting this, and trying to identify the effectiveness of the communication strategy in improving its mental image. In this study, we have relied on the descriptive analytical method by following the case study method as one of the most prominent methods of the method, and we have used the questionnaire as a basic tool for collecting data related to the study. The subject of the study consisted of two chapters, Where the first chapter was concerned with the theoretical framework, in which we relied on giving an idea of the literature of the subject through a number of theoretical concepts and basic elements related to the subject of the study. As for the second chapter, it was a field study, through which we tried to approximate reality, an attempt to understand it and to determine the extent of the communication strategy’s role in improving the mental image of the economic institution, and took Algeria Telecom as a model and analysis of the environment of the institution. And then answer the formulated hypotheses in addition to presenting the results reached in the conclusion of the research
URI: http://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/1094
Appears in Collections:Business and management economics

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
دور الاستراتیجیة الاتصالیة في.pdf1,32 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.