Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/1076
Title: ادارة الجودة الشاملة واثرها على وظيفة التسويق في المؤسسة الاقتصادية
Other Titles: دراسة حالة اتصالات الجزائر ميلة
Authors: هاجر ; نجوى, بولقطوط ; بوطاجين
Keywords: ادارة الجودة الشاملة، وظيفة التسويق، الايزو، اتصالات الج ا زئر
Comprehensive quality management, marketing function, ISO, Algeria Telecom.
Issue Date: Sep-2021
Publisher: university center of abdalhafid boussouf - MILA
Citation: تخصص " إدارة أعمال "
Abstract: تحاول هذه الد ا رسة معرفة ادارة الجودة الشاملة واثرها على وظيفة التسويق في المؤسسة الاقتصادية وتخص بالذكر اتصالات الج ا زئر _ميلة_ فقامت الد ا رسة على عينة من العمال قدرها 04 عامل من المجتمع قدره 913 عامل، بعد الد ا رسة الاحصائية والقياسية وتحليل النتائج توصل الى للجودة الشاملة ووظيفة التسويق اهمية قصوى في الاقتصاد المعاصر مما لها اثر عل المؤسسات وبقائها، لدى وجب على المؤسسات الج ا زئرية الاهتمام بالجودة الشاملة والتسويق التي من شانها تحسين الانتاجية وايضا الاسلوب المعتمد في جميع انشطة المؤسسة من اجل الحصول على منتجاتها و خدماتها الى المستوى القبول العالمي ، وبالتالي الحصول عل الشهادة المطابقة الدولية الايزو الا ان هناك تطبيق جزئي للجودة الشاملة داخل المؤسسة الاقتصادية وهذا ا رجع لغياب ثقافة الجودة الشاملة داخل المؤسسة
Description: This study tries to know the management of overall quality and its impact on the marketing function in the conomic institution, and in particular the contacts of Algeria _Mila_ the study was based on a sample of workers of 40 workers of society of 319 workers, after the statistical and standard study and analysis of the results eached the overall quality and marketing function of the utmost importance in the contemporary economy, hich has an impact on institutions and their survival, when Algerian institutions must pay attention to the overall quality and marketing that would improve productivity as well as the method adopted in all activities of the institution in order to Obtaining its products and services to the level of global acceptance, and thus obtaining the international matching certificate ISO, but there is a partial application of the overall quality within the economic institution and this is due to the absence of a culture of overall quality within the institution
URI: http://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/1076
Appears in Collections:Business and management economics



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.