Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/4134
Title: | أنماط التفكير الاستنتاجي في كتاب اللغة العربية السنة الرابعة ابتدائي |
Other Titles: | دراسة وصفية ثقويمية |
Authors: | دنيا, وارت |
Keywords: | الكتاب المدرسي، السنة الرابعة، التفكير الاستنتاجي، أنماط التفكير Textbook, fourth year, deductive reasoning, thinking patterns |
Issue Date: | Jun-2025 |
Publisher: | Abdelhafid boussouf university Centre mila |
Citation: | لسانيات تطبيقية |
Abstract: | تهدف هذه الد را سة إلى الكشف عن مدى تضمن أنماط التفكير الاستنتاجي في كتاب المغة العربية لمسنة الرا بعة من التعميم الابتدائي. حيث انطلقت هذه الد را سة من تساؤل رئيسي مفاده: إلى أي مدى يحقق الكتاب المدرسي تنمية مها را ت التفكير الاستنتاجي لدى المتعلمين؟ وتوصلت الد را سة إلى أن الكتاب يحتوي بدرجات متفاوتة عمى بعض هذه الأنماط . وتوصي الد را سة بإعادة النظر في تصميم الانشطة التعميمية ضمن الكتاب، بما يضمن تنمية شاممة لمها را ت التفكير الاستنتاجي |
Description: | This study aims to reveal the extent to which deductive thinking patterns are included in the Arabic language textbook for the fourth year of primary education. The study was based on a primary question: To what extent does the textbook develop learners' deductive reasoning skills? The study concluded that the textbook contains, to varying degrees, some of these patterns. The study recommends reconsidering the design of educational activities within the textbook to ensure the comprehensive development of deductive reasoning skills. |
URI: | http://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/4134 |
Appears in Collections: | Arabic language and literature |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
أنماط التفكير الاستنتاجي في كتاب اللغة العربية السنة الرابعة.pdf | 4,73 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.