Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/4134
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorدنيا, وارت-
dc.date.accessioned2025-07-08T09:22:45Z-
dc.date.available2025-07-08T09:22:45Z-
dc.date.issued2025-06-
dc.identifier.citationلسانيات تطبيقيةen_US
dc.identifier.urihttp://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/4134-
dc.descriptionThis study aims to reveal the extent to which deductive thinking patterns are included in the Arabic language textbook for the fourth year of primary education. The study was based on a primary question: To what extent does the textbook develop learners' deductive reasoning skills? The study concluded that the textbook contains, to varying degrees, some of these patterns. The study recommends reconsidering the design of educational activities within the textbook to ensure the comprehensive development of deductive reasoning skills.en_US
dc.description.abstractتهدف هذه الد را سة إلى الكشف عن مدى تضمن أنماط التفكير الاستنتاجي في كتاب المغة العربية لمسنة الرا بعة من التعميم الابتدائي. حيث انطلقت هذه الد را سة من تساؤل رئيسي مفاده: إلى أي مدى يحقق الكتاب المدرسي تنمية مها را ت التفكير الاستنتاجي لدى المتعلمين؟ وتوصلت الد را سة إلى أن الكتاب يحتوي بدرجات متفاوتة عمى بعض هذه الأنماط . وتوصي الد را سة بإعادة النظر في تصميم الانشطة التعميمية ضمن الكتاب، بما يضمن تنمية شاممة لمها را ت التفكير الاستنتاجيen_US
dc.language.isoaren_US
dc.publisherAbdelhafid boussouf university Centre milaen_US
dc.subjectالكتاب المدرسي، السنة الرابعة، التفكير الاستنتاجي، أنماط التفكيرen_US
dc.subjectTextbook, fourth year, deductive reasoning, thinking patternsen_US
dc.titleأنماط التفكير الاستنتاجي في كتاب اللغة العربية السنة الرابعة ابتدائيen_US
dc.title.alternativeدراسة وصفية ثقويميةen_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Arabic language and literature



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.