Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/965
Title: دور أنظمة الدفع الإلكترونية في تحسين جودة الخدمة المصرفية
Other Titles: دراسة حالة عملاء بنك الفلاحة والتنمية الريفية وكالة ميلة
Authors: بن الساسي ، بوزراع, هالة ، نسرين
Keywords: أنظمة الدفع الالكترونية، جودة الخدمة المصرفية
electronic payment systems, quality of banking service
Issue Date: Jun-2020
Publisher: Abdelhafid boussouf university Centre mila
Citation: تخصص " اقتصاد نقدي وبنكي "
Abstract: إن لأنظمة الدفع الإلكترونية أهمية كبيرة في المجال المصرفي حيث تناولنا في هذه الدراسة أنظمة الدفع الإلكتروني ووسائله فهي أسلوب جديد لتسيير العمليات المالية والمصرفية حيث اثبتت فعاليتها لما لها من مميزات ومزايا لم تكن موجودة من قبل حيث أنها حققت نجاحات باهرة ،من خلال تطوير خدمات البنوك وتلبية رغبات العملاء واحتياجاتهم بالسرعة وفي المكان والزمان المناسب ،وهي خصائص لم تتمتع بها الوسائل التقليدية من قبل ،حيث ساهمت وبشكل كبير في تحسين جودة الخدمات المصرفية. وكان الهدف من هذه الدراسة هو معرفة دور انظمة الدفع الالكترونية في تحسين جودة الخدمة المصرفية ، و الاعتماد على المنهج الوصفي التحليلي و ذللك من اجل وصف متغيرات الدراسة و تحليل العلاقة بين هذين المتغيرين ، و كذلك استخدام أداة الاستبيان لتمكن من جمع المعلومات والبيانات لمعرفة قوة و تأثير العلاقة بين هذين المتغيرين محل الدراسة و من اهم ما توصلنا ايه من هذه الدراسة هو ان أنظمة الدفع الالكترونية تساهم في تحسين جودة الخدمة المصرفية ، الا ان ذللك يتطلب دعاية و اعلان لتبين كيفية التعامل بها ، و نشر الثقة و الأمان لدى العملاء عند تعاملهم بها .
Description: Electronic payment systems have great importance in the banking field, as we dealt with in this study electronic payment systems and its means, as it is a new method for conducting financial and banking operations as it has proven its effectiveness due to its advantages and advantages that were not present before as it has achieved remarkable successes, by developing banking services and meeting Clients' desires and needs quickly and in the right place and time, characteristics that traditional means had not previously enjoyed, as they greatly contributed to improving the quality of banking services. The aim of this study was to know the role of electronic payment systems in improving the quality of banking service , and relying on the descriptive analytical approach in order to describe the study variables and analyze the relationship between these two variables , as well as using the questionnaire tool to be able to collect information and data to know the strength and impact of the relationship between these two variables under study and one of the most important findings of this study is that electronic payment systems contribute to improving the quality of banking service , however this requires advertising to show how to deal with it , and to spread confidence and safety for ustomers when they deal with them
URI: http://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/965
Appears in Collections:Business and management economics

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
330127311.pdf7,39 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.